ראלי וטוב לי

המהלך של ה-S&P500 מעל 1,206, 1,220 ו-1,230 הוא רצף של סימנים חיוביים. כעת נשאר הממוצע הנע ל-200 יום

קוראיו הנאמנים של טור זה אשר מתחו עמנו את גבול הסבלנות הטכנית עד הקצה בשל האמונה שבניתי ביחס אפשרות לעליה משמעותית ומפתיעה, אמונה שהתנקזה בסופו של דבר ליום שני האחרון, זכאים לקחת אוויר ולהתענג, לפחות לעת עתה, על הסבלנות והדבקות.

אז תודה לשוק ולעליות ותודה לכם על הסבלנות. אל תקלקלו את שמחתכם ותתנו לאמירה מסוג: כן אבל זה בגלל ש... ולא בגלל ה"טכני"...לבלבל אתכם. תמיד יש סיבה לעליה ותמיד יש סיבה לירידה, השאלה היא האם הייתם בכיוון לפני שהסיבה הודבקה למציאות.

זהו...שש שורות של נחת, כמו שהיה אומר גיא זוהר. עכשיו לעבודה. אני מצפה (עניין מקצועי) ומייחל (עניין אישי) לעליה משמעותית בראלי הנוכחי. היה וכל הדיכאון של השוק ישתחרר ומשקיעים יסתכלו על המניות ומחיריהן, הם בהחלט יכולים לשלם יותר. גם מהבחינה הטכנית, הסבלנות שגילינו לקפיץ שנמתח מתוגמלת כאשר הקפיץ משתחרר. זה ברמה הפסיכולוגית הכללית.

גם ברמת המניות הבודדות, יש בסיס לעליה. נשארת לפיכך השאלה איך זה נראה ברמת השוק.

ראשית, נזכור שהעובדה שה-S&P 500 עלה ביום שני, מהנקודה הכל כך שברירית בה הוא סגר ביום שישי, היא כבר סימן חיובי שקיבל ביטוי ביום שני עצמו ואתמול.

רצף חיובי

בנוסף, המהלך של ה-S&P500 מעל 1,206, 1,220 ו-1,230 הוא רצף של סימנים חיוביים. מה נשאר? נשאר הממוצע הנע ל-200 יום השוכן ב-1,266 לערך (ממוצע נע כשמו כן הוא, הנתון נע מיום ליום). מהלך מעליו או נאמר מעל 1,280 יחשב סימן שורי משמעותי. ניסיון הפריצה הראשון של הממוצע הזה כלפי מעלה נכשל לא מזמן. פריצה שניה, אם תהיה, סיכוייה להחזיק יהיו גבוהים יותר.

ואיזה מהלך ישבית את השמחה? בואו נאמר שנעדיף לראות את ה-S&P500 מעל 1,215 מנקודת מבט שורית ובוודאי שמעל 1,195. מתחת ל-1,195 זה יכול להיות לא נעים. נכון ליום רביעי, ממשיכים לבנות על המשך עליה. גם הירידה של ה-VIX מתחת ל-30 תומכת בגישה הזו.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.