ההתאחדות לכדורגל: להסיר את הפרסומת המזלזלת של יואל גבע

טוענת במכתב לרשות השנייה: "התשדיר של חברת ההכנה לפסיכומטרי מזלזל ופוגע קשות בציבור שופטי הכדורגל בישראל"

ההתאחדות לכדורגל, באמצעות המנכ"ל אורי שילה, הגישה אתמול (ד') תלונה למועצת הרשות השנייה בדרישה להפסיק לאלתר את שידור הפרסומת של חברת ההכנה לפסיכומטרי "יואל גבע". בהתאחדות מגדירים את התשדיר "מזלזל ופוגע קשות בציבור שופטי הכדורגל בישראל".

הפרסומת נפתחת עם דבריו של צעיר הלבוש במדי שופט כדורגל ואוחז בידיו דגל של עוזר שופט (קוון), כאשר בתחתית התמונה מופיע הכיתוב "צחי, קוון בליגה הארצית". הצעיר האומר למצלמה: "גדלתי במשפחה של שופטים, ולשם כיוונתי כמה שיכולתי". קריין הפרסומת מוסיף: "צחי, קוון - כמוהו יש כאלה הנוטים להתפשר בלימודים. יואל גבע פה בשביל לעזור, אז אל תתפשרו, תתקשרו. יואל גבע - לא מתפשרים".

במכתב שנשלח לרשות השנייה טוען שילה: "מדובר בפגיעה ציבורית ומוסרית בציבור שופטי הכדורגל, ולכן אנו פונים למועצת הרשות השנייה כדי שתפסול את התשדיר באופן מיידי. משפטית, התשדיר מהווה עבירה על כללי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו".

בהתאחדות הדגישו היום (ה') כי בניגוד למסר שמועבר בפרסומת, חלק נכבד מצוות הקוונים שלהם דווקא לא ממש עונה לקריטריונים של "התפשרות בלימודים": כך לדוגמה דני קרסיקוב, ששימש בעבר כמרצה באוניברסיטה למדעי החברה; או שמואל שטייף, המשמש כמנהל כספים בחברת טאואר סמיקונדקטור.