"מינוי זליג רבינוביץ' לעוזר מנכ"ל רשות השידור אינו תקין"

מינויו של זליג רבינוביץ' ל"עוזר בכיר למנכ"ל רשות השידור" אינו תקין בשל אי-עמידה בתנאי הסף של התפקיד - כך טוענת אגודת העיתונאים במכתב ליו"ר אמיר גילת

מינויו של זליג רבינוביץ' ל"עוזר בכיר למנכ"ל רשות השידור" אינו תקין בשל אי-עמידה בתנאי הסף המתחייבים מהתפקיד - כך טוענת אגודת העיתונאים במכתב שהועבר אתמול (ה') לחברי הוועד המנהל וליו"ר הרשות אמיר גילת.

"גורמים משפטיים ומקצועיים מעירים את עיניי שהמינוי (של זליג רבינוביץ'- ר"ב) לתפקיד העוזר אינו תקין בשל אי-עמידה בתנאי סף", כותב דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים, בהתכוונו לכך שתקנות נציבות שירות המדינה מחייבות תואר ראשון כתנאי סף לתפקיד "עוזר בכיר למנכ"ל".

לטענת זקן, ההחלטה למנות אדם שאינו עומד בתנאי סף היא "סוגייה של ניהול תקין של המנכ"ל, ואם הוא רוצה בו כמשרת אמון - זה עניינו".

זקן מוסיף במכתב כי לאחר מינויו לתפקיד, מונה רבינוביץ' גם לטפל בקשרים עם ועדי העובדים וכן בשורה ארוכה של נושאי כוח-אדם מובהקים, וזאת "אף שנוהלי נציבות שירות המדינה אוסרים זאת", שכן בהוראות שירות נציבות שירות המדינה מ-2009 מודגש כי עובד במשרת אמון בלשכת מנכ"ל "איננו רשאי לעסוק בענייני כוח-אדם ובמינויים של עובדי מדינה, למעט מינויים של עובדים במשרות אמון בשלכת המנכ"ל".

במקביל מזכיר זקן כי רבינוביץ' הועמד בראש צוות ההקמה של הערוץ החדש."הגדיל לעשות המנכ"ל ומינה אותו למנהל זמני של הטלוויזיה בהיעדרו של מושון מצליח (המנהל הנוכחי - ר"ב) שיצא לחופשה. כאילו פסו מנהלים מהערוץ הראשון ואין מי שיכול לעשות את התפקיד, אלא העוזר העסוק מעל לראש בשלל תפקידיו האחרים", הוסיף זקן.

יצוין כי במכרז שהוציאה רשות השידור עצמה באוגוסט לתפקיד מנהל הטלוויזיה נכתב מפורשות כי "על מנהל הטלוויזיה להיות בעל תואר ראשון ו-11 שנות ניסיון בתחום הטלוויזיה, שמתוכן לפחות 6 שנות ניסיון ניהולי".

זקן מוסיף כי אין לדברים הנאמרים במכתב "דבר וחצי דבר עם כישרונותיו של מר רבינוביץ'", אלא לכך שמדובר ב"עניין בעייתי של ניהול תקין".

"עמדתנו, לאחר התדיינות ארוכה והיוועצות משפטית וארגונית", מבהיר זקן, "היא שנתנגד בדרכים העומדות לרשותנו, ככל שיש בכך פגיעה בעובדים או נגיעה ישירה לענייניהם".

לסיכום כותב זקן: "מנו את כל מי שראוי בעיניכם, רק עשו זאת בהתאם לנהלים, התקנות וכמובן ההסכמים עימנו... זוהי קריאה נואשת כמעט, אנא הפעילו את השפעתכם וסמכויותיכם, פעלו לתיקון הליקויים ולטיהור האווירה - אחרת המשבר ברשות יחריף, והעימותים המתגברים רק יאיצו את הקריסה, כאמור, במשמרת שלכם".

ברשות השידור בחרו לא להגיב לדברים.