ביניש: השר עוזי לנדאו הוא שאחראי להסתה נגד ביהמ"ש העליון

אחרי הנאום בו האשימה שרים וח"כים ב"מסע דה-לגיטימציה" נגד ביהמ"ש, נקבה ביניש בשמו של מי שלדעתה אחראי באופן אישי לדברים - שר התשתיות עוזי לנדאו

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, נשאה אתמול (ה') נאום דרמטי ויוצא דופן, שבו כי טענה המוסד שבראשו היא עומדת נתון ל"מסע דה-לגיטימציה שבראשו עומדים מספר פוליטיקאים, חברי כנסת ואף שרי ממשלה" - בהתייחסה לחקיקה האחרונה, שנועדה לשנות את הרכב השופטים בעליון.

בעודה עומדת מעל דוכן הנואמים לא הטיחה ביניש האשמות אישיות למצב שלדבריה נוצר, אבל בשיחה שערכה זמן קצר אחר כך ונקלטה על-ידי חדשות 2 היא נקבה בשמו של לא אחר מאשר שר התשתיות, עוזי לנדאו.

"אתה לא שמעת את עוזי לנדאו? דיברתי על הסתה, אדוני" - אמרה ביניש בשולי הכנס שבו נאמה, שנערך בים המלח. קודם לכן היא אמרה, בין היתר, כי אותם אחראים למתקפה הציבורית "מנצלים את חסינותם ומוסרים מידע מוטעה ומטעה - שהידרדר להסתה המופנית נגד בית המשפט, נגד חבר שופטיו ונגד עבודתו השיפוטית".

נראה כי דבריה של ביניש נגד לנדאו באו, בין היתר, בשל המתקפה החריפה שיזם לפני כשבועיים על בית המשפט העליון - ביום שבו אושרו שתי הצעות החוק השנויות במחלוקת לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וכן "חוק גרוניס".

לנדאו: שופטי העליון אליטיסטים, שמאלנים ואשכנזים

לנדאו האשים אז, בדיון במליאת הכנסת, כי "אין בהרכב שופטי בית המשפט העליון פלורליזם - אלא יש אליטיסטיות אשכנזית. הוא שמאלני, פוליטי, מנותק מהיהדות ולעתים גם מהמציאות. הוא מרשה לעצמו לפלוש לתחומים לא לו".

הצעת "חוק גרוניס" אמורה לקבוע כי משך כהונת נשיא בית המשפט העליון יהיה לכל הפחות שנתיים, במקום 3 שנים כפי שנהוג כיום. במצב כזה, יוכל להחליף את ביניש בתפקיד השופט אשר גרוניס עם פרישתה של הראשונה - בעוד כ-3 חודשים.

הצעת החוק הנוגעת לבחירת השופטים אמורה לקבוע כי מקום אחד מתוך השניים המשוריינים לנציגי לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים יישמרו ליו"ר הלשכה.