דוד ארצי: "25 אלף עובדים בסכנת פיטורים בישראל"

ארצי, שעשוי להתמנות בקרוב לנשיא התאחדות התעשיינים, התראיין לתוכנית "שבתרבות" בבאר-שבע ■ "כ-500 מפעלים נמצאים כיום בסכנה, שזה כמעט 30% מהתעשייה"

דוד ארצי, מי שעשוי להתמנות בקרוב לנשיא התאחדות התעשיינים, התראיין היום (שבת) לתוכנית "שבתרבות" בבאר שבע. ארצי הוא תעשיין ותיק, שכיהן בתפקידים כיו"ר מכון הייצוא וסמנכ"ל בתעשייה האווירית.

בראיון היום הוא הזהיר: "העננים הקודרים מעל כלכלת אירופה מחייבים אותנו להכין שוב תוכנית, כמו במשבר ב-2008, להפניית הייצוא הישראלי לשווקים מתפתחים. אני מדבר על השווקים הסיני, ההודי, הברזילאי, הוויטנאמי, גם רוסיה מתחדשת ויוצרת המון הזדמנויות".

בנוגע להשלכות המשבר על התעשייה הישראלית, אמר ארצי: "כ-500 מפעלים נמצאים כיום בסכנה, שזה כמעט 30% מהתעשייה. בנוגע לעובדים, אני מעריך כי 25 אלף מהם מצויים בסכנת פיטורים - וזה רק המעגל הראשון. צריך להבין, כשמפעל מצטמצם תמיד נפגע גם המעגל השני, זה שמביא הקייטרינג וארוחות הצהריים, זה שאחראי על ההסעות ושאר הלוגיסטיקה. עם המעגל הזה, אפשר להגיע כמעט למספר כפול".

לפי ארצי, "אנחנו לא חסרי אונים, אם נעשה פעולות נכונות אפשר להימנע מפיטורי אלפי עובדים". בהקשר זה הזכיר ארצי את החלטת נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לקנות דולרים ב-2008, החלטה שמנעה התרסקות של הדולר מול השקל ואפשרה לתעשיינים לצלוח את המשבר ללא מהלכים דרסטיים של התייעלות.