בנק אגוד למשקיעים: לא לעלות על חשיפה של 36% למניות

האנליסטים ממליצים למשקיעים להיזהר משוק המניות, ולמי שבכל זאת קונה מניות - לתת עדיפות לחו"ל

כלכלני בנק אגוד ממשיכים להמליץ למשקיעים להחזיק בחשיפה מנייתית נמוכה יחסית בתיק ההשקעות, וזאת בשל "אי-הוודאות הגבוהה ועימה התנודתיות" בשווקים, מגמה הצפויה להימשך להערכתם בטווח הקצר-בינוני. כך עולה מהסקירה השבועית של בנק אגוד.

בבנק ממליצים למשקיע הסולידי להחזיק בחשיפה של 15% למניות מתוך סך תיק ההשקעות, ואילו למשקיע האגרסיבי יותר מומלצת חשיפה של 36%. האנליסטים מעדיפים השקעה במניות בחו"ל, כאשר ההקצאה המומלצת היא 60% מניות בחו"ל ו-40% מניות ישראליות. סקטור המזון, הטכנולוגיה והתשתיות הינם המועדפים על בנק אגוד.

"קיימת סבירות גבוהה להתחזקות הדולר מול השקל ממנה ניתן ליהנות גם באמצעות חשיפה למניות חו"ל", כותבים האנליסטים בסקירה. הם גם ממליצים על חשיפה של 6%-9% לזהב וסחורות חקלאיות, בעיקר התירס אליו ניתן להיחשף באמצעות תעודת הסל CORN בוול סטריט.

האנליסטים לא מספקים אמנם המלצות ספציפיות על מניות בישראל, אך הם מספקים מספר קרנות מחקות (ETF) מומלצות להשקעה העוקבות אחר מניות דיבידנד: DVY (המשקיעה בחברות בארה"ב המחלקות דיבידנד כמו מקדונלד'ס, קימברלי קלארק, שברון, מרק וכו'), IGD (קרן המשקיעה בחברות דיבידנד בכל העולם) ו-VIG (קרן המשקיעה במניות דיבידנד בארה"ב של חברות המגדילות את חלוקת הדיבידנד שלהן, כאשר תשואת הדיבידנד הממוצעת לתעודה הינה 4.88%).