צומת מקולל בת"א, ללא רמזור ופסי האטה, גובה חיי ילדים

אמור מלכה, ילדה בת 4, הובאה היום למנוחות, לאחר שביום שלישי נפגעה אנושות ממכונית במעבר החצייה בצומת בקיבוץ גלויות ■ שעתיים קודם התרחשה שם עוד תאונה ■ לפני חצי ספגה בצומת תינוקת בת חודשיים פגיעת ראש קשה ■ אלפי ילדים בסכנה

אמור מלכה, ילדה בת 4 מתל אביב, הובאה היום (א') למנוחות בבית העלמין בחולון, לאחר שביום שלישי האחרון נפגעה אנושות ממכונית, שעה שחצתה את הכביש בצומת הרחובות קיבוץ גלויות וחכמי לובלין בתל אביב. המטפלת של אמור ואחותה בת השנתיים נפצעו גם הן בתאונה באורח קל.

במשך שלושה ימים שהתה אמור בבית החולים לילדים דנה שבמרכז הרפואי תל אביב, כשהיא סובלת מפגיעות אנושות בראשה ובעמוד השדרה, אך בשבת בבוקר מתה מפצעיה.

חברי המשפחה מספרים כי התאונה נגרמה לאחר ששתי מכוניות עצרו כדי לאפשר למטפלת ושתי הילדות לחצות, אך מכונית שלישית לא עצרה ופגעה בהן. אביה של אמור, מאיר מלכה: "שעתיים לאחר התאונה התרחשה בדיוק באותו המקום תאונה נוספת עם פצועה. אנחנו רוצים שבתנו הצדיקה תהיה האחרונה שנפגעת בכביש הנורא הזה".

לפני כחצי שנה נפגעה בצדו השני של אותו צומת טליה ורד, אז בת חודשיים, ממכונית שנסעה במהירות הגבוהה מן המותר והוגדרה כפצועה באורח קשה מאוד עם פגיעת ראש. אביה של טליה, ישראל ורד: "חייה של טליה שלנו ניצלו, אך משפחת מלכה לא זכתה לאותו הנס. הגיע הזמן לשים סוף לרולטה הרוסית שמתרחשת מדי יום בכביש הדמים הזה, ולטפל בטיחותית בציר הנסיעה הקטלני".

כביש קיבוץ גלויות מחבר את נתיבי איילון עם גבול ת"א-יפו, כשבכל אחד מצדיו שלושה נתיבים, מה שככל הנראה מבלבל את הנהגים ומעניק להם את התחושה שמדובר בכביש מהיר. "אין שום גדר שחוצצת בין שני צדי הכביש ובצומת המדובר יש מעבר חצייה לא מרומזר, שחווה בעבר תאונות רבות, שחלקן - כמו זו של אמור מלכה ז"ל - הסתיימו באורח טרגי".

התושבים מציינים כי במעבר החציה משתמשים מדי יום אלפי ילדים ובני נוער המבקשים להגיע לבתי ספר סמוכים, להנהלה הארצית של הנוער העובד והלומד ולמגרש הכדורגל השכונתי. "אין רמזור, אין פסי האטה, אין גשר - חיי החוצים פשוט מופקרים", הם אומרים ומוסיפים: "רשויות התעבורה והבטיחות בדרכים מגלות אזלת יד בכל הנוגע למפגע התעבורתי שבמרכז העיר הגדולה בגוש דן, שפוגע בכל שכבות האוכלוסייה - עובדים זרים ופליטים כמו תושבי השכונה הוותיקים - ודבר לא נעשה, חרף תאונות כמעט יום יומיות בצמתים של רחוב קיבוץ גלויות. הוצבו במקום מצלמות, אך אין להן שום ערך נכון להיום, שכן אכיפה - אין".

התושבים דורשים טיפול מידי במפגע באמצעות גשר, רמזור, גידור אי התנועה בין שני חלקי הכביש, הגברת האכיפה באזור והצבת מצלמות, "כפי שנעשה בכבישים סואנים פחות בצפון תל אביב", כלשונם. בימים הקרובים ולאחר תום ימי השבעה על אמור ז"ל, יתכנסו התושבים כדי להחליט על צעדיהם הבאים.