בכירי יהדות ארה"ב ומכון וושינגטון בוועידת ישראל

מלקולם הונליין, סגן יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית, ודייויד מקובסקי, עמית ומנהל פרויקט תהליך השלום במזה"ת במכון וושינגטון, ידונו במשבר החוב החמור של המעצמה החזקה בעולם

ארצות הברית טרם נחלצה ממשבר הנדל"ן של 2008, החמור ביותר מאז שנות השלושים, וכבר נכנסה למשבר חוב קשה שמעיב על צמיחתה. לאחרונה, לאור תקרת החוב העצום שלה, הורד דירוג האשראי המושלם של ארצות הברית, לראשונה אי פעם על ידי חברת P&S.

המעצמה החזקה בעולם עדיין לא פשטה רגל אך האמון שניתן לה ביכולתה להחזיר כספים נפגע קשות ואם לא תשכיל להסדיר את חובותיה העצומים היא תסתכן בהורדת דירוג נוספת שעלולה להוביל לסחרור. נציגיה הבכירים של יהדות ארצות הברית, מלקולם הונליין ודיוד מקובסקי ייקחו חלק במושב הדיון "ארה"ב: אבא עשיר או אבא עני", שייערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס", במסגרתו ידונו בשאלת משבר החוב והשלכותיו, ובמשמעויות, בהשלכות ובהשפעות העולמיות של שנת הבחירות בארה"ב.

מלקולם הונליין (Malcolm Honlein) הנו סגן יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית, הגוף המתאם בנושאים יהודים אמריקניים ובינלאומיים של 52 ארגונים ארציים בארה"ב. הוא שימש כמומחה למזה"ת במכון לחקר מדיניות חוץ, לפני כן שירת כמנהל מייסד של מועצת יחסי הקהילות היהודיות בניו-יורק ושל ועידת ניו יורק ליהודי ברה"מ. הונליין מכהן בנוסף כיו"ר ארגון America's Voices בישראל ויו"ר משותף של Secure Community Network.

דייויד מקובסקי (David Makovsky) הינו עמית ומנהל פרויקט תהליך השלום במזה"ת, מכון וושינגטון. במשך למעלה מעשור שימש כעורך הראשי של הג'רוזלם פוסט, ונציג לענייני ירושלים של ה-U.S. News & World Report. מקובסקי גם שימש כפרשן לענייני הסכסוך הישראלי פלסטיני בעיתונים המובילים בארצות הברית וביניהם ה-New York times וה-Washington Post.

ועידת ישראל לעסקים של גלובס המהווה גורם משפיע ומרכזי בסדר היום הכלכלי ציבורי, תתקיים בין התאריכים 12-11 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. מושבי הוועידה ילוו בתרגום סימולטני.