המניה החמה הבאה? זינגה בדרך להנפקת ענק השבוע

החברה תנסה למכור 14% ממניותיה בכמילארד דולר, לפי שווי של 7 מיליארד דולר, ביום שישי הקרוב ■ האם תהיה זו ההנפקה הגדולה ביותר בוול סטריט מאז הנפקת גוגל ב-2004?

זינגה, ענקית המשחקים המקוונים, מתכננת את ההנפקה הגדולה ביותר לציבור של חברה אינטרנטית בוול סטריט מאז הנפקת גוגל ב-2004. ההערכות בשוק הן שזינגה מתכננת למכור 100 מיליון מניות במחיר של 8.5-10 דולר למניה, כלומר בשווי של עד מיליארד דולר. ההנפקה מתוכננת ליום שישי הקרוב.

זינגה נוסדה ב-2007 על-ידי מארק פינקוס והיא יצרה משחקי פייסבוק מצליחים כגון "פארמוויל" ו"סיטיוויל". כ-200 מיליון איש משתמשים במוצרי החברה.

החברה מתכננת להנפיק 14.3% ממניותיה, כך שאם היא תצליח למכור את המניות במיליארד דולר, ייגזר לה שווי שוק כולל של 7 מיליארד דולר.

הנפקה ענקית זו מגיעה לאחר ההנפקות הגדולות של הרשת החברתית לינקדאין אשתקד והנפקת גרופון לפני פחות מחודש. אם נבחן הנפקות קודמות, הרי שמניית לינקדאין נפלה ב-33% מאז ההנפקה ומניית גרופון הספיקה לרדת ב-12%, למרות שביומה הראשון במסחר בוול סטריט היא זינקה בכ-30%.

זינגה תיסחר בוול סטריט תחת הסימול ZNGA. החתמים המלווים את החברה בהנפקה גם גולדמן זאקס ומורגן סטנלי. מלבד המייסד פינקוס, קרן ההון סיכון קליינר פרקינס היא בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה, והיא כבר הודיעה שאין בכוונתה למכור מניות שברשותה בעת ההנפקה.