שר החוץ לשעבר של טורקיה בוועידת ישראל לעסקים

יאסר יאקיס, חבר הפרלמנט הטורקי ושר החוץ לשעבר של טורקיה, ישתתף בוועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס" ■ ייקח חלק במושב "מזרח תיכון חדש: חלום או סיוט", במעמד ח"כ ציפי לבני

יאסר יאקיס, חבר הפרלמנט הטורקי היוצא ושר החוץ לשעבר של טורקיה, יגיע ארצה כדי להשתתף בוועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס". יאקיס ישתתף במושב הדיון "מזרח תיכון חדש: חלום או סיוט", שייערך במעמד חברת הכנסת ציפי לבני, ראש האופוזיציה ויו״ר תנועת קדימה.

יאקיס הנו חבר פרלמנט מטעם 'מפלגת הצדק והפיתוח' הטורקית שהנה מפלגת מרכז-ימין בראשות רג'פ ארדואן. בעבר שימש יאקיס בתפקידים שונים במשרד החוץ הטורקי וביניהם כשגריר טורקיה בריאד וקהיר. ב-2002 התמנה לתפקיד שר חוץ בממשלת טורקיה. כהונתו של יאקיס כשר חוץ התאפיינה ביחסי קרבה הדוקים עם המערב. היו אלה ימים בהם טורקיה אפשרה לאמריקאים להציב בשטחה כוחות נגד עיראק, ימים של תרגילי צבא משותפים בין צבא טורקיה לצה"ל, תקופה שבה עיקר שאיפתה של טורקיה היה להתקבל כחברה מלאה ושוות זכויות לגוש היורו החזק והיציב.

ועידת ישראל לעסקים של גלובס המהווה גורם משפיע ומרכזי בסדר היום הכלכלי ציבורי, תתקיים בין התאריכים 12-11 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. מושבי הוועידה ילוו בתרגום סימולטני.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2011.