שלמה נחמה נכנס לחיפושי גז; אלומיי רכשה 20% מ"יצחק"

שלמה נחמה, יו"ר אלומיי קפיטל: "מדובר ברישיון בשלב מתקדם מספיק מבחינת הודאות הקיימת להימצאות משאבים, ומוקדם מספיק עבור יצירת ערך למשקיעים"

חברת אדירה אנרגיה, העוסקת בחיפושי נפט וגז בישראל, ונסחרת בבורסה הקנדית (סימול: ADL) הודיעה על העברת 20% מזכויות הרישיון "יצחק" לשותפות המוגבלת אלומיי גז ונפט 2011 בבעלות אלומיי קפיטל הנסחרת בבורסה של ניו-יורק (סימול: ELLO) שבשליטת שלמה נחמה ושותפות קניר, ו-5% מזכויותיה ברישיון לקבוצת AGR.

בכך, תקטין אדירה את שיעור הזכויות שבהחזקתה מ-85% ל-60%. העברת חלק מהזכויות מתבצעת במטרה לחזק את מערך ההפעלה של החברה והפרופיל העסקי שלה לקראת שלב הקידוח ברישיון. העברת הזכויות כפופה לאישור הממונה על הנפט.

רישיון יצחק משתרע על שטח של כ-127.7 קמ"ר ובמים יחסית רדודים בעומקים שבין 60 ל- 250 מטרים, בין נתניה לאשדוד.

בנוסף להעברת 5% מזכויותיה ברישיון יצחק לקבוצת AGR, נקבע במסגרת ההסכם כי AGR תשמש כמפעיל מוביל ברישיון, בהתאם לתקנות הישראליות החלות על "מפעיל", כאשר אדירה תמשיך להיות מעורבת כמפעיל משותף. בנוסף, החברה חתמה על מסמך הצהרת כוונות עם חברת בראונסטון אנרגיה, אשר יאפשר רישום פורמאלי של זכויותיה של בראונסטון ברישיון, בהיקף של 15%, במרשם הנפט הישראלי.

לאחר אישור הסדרי העברת הזכויות, אדירה אנרגיה תחזיק ב-60% מהזכויות ברישיון יצחק; אלומיי קפיטל תחזיק ב-20%, בראונסטון תחזיק ב-15% ו-AGR תחזיק ב-5% מהרישיון. בעלי הרישיון ינהלו בהמשך משא ומתן באשר לעריכת הסכם מפעיל משותף לצורך הסדרת מערכת היחסים המסחרית ברישיון.

קבוצת AGR שבסיסה בנורווגיה מפעילה משרדים נוספים באירופה, המזרח התיכון מדינות חבר העמים (רוסיה, אזרבייג'ן וקזחסטן), אסיה פסיפיק ובאמריקה הצפונית והדרומית, היא ספקית מובילה של שירותים וטכנולוגיות החיוניים לתעשיית הנפט הבינלאומית. AGR פועלת בתחומי בנייה וניהול של תכניות קידוח, חקר, פיתוח, הפקה ותחזוקה של הפרויקט. AGR

אלומיי קפיטל, שבשליטת שלמה נחמה ושותפות קניר שבשליטת אנשי העסקים חמי רפאל ורן פרוידריך, מתמקדת ברכישת נכסים בתחומי האנרגיה והתשתיות בארץ ובעולם. החברה חתמה בשנים האחרונות על עסקאות לרכישת 10 מפעלי אנרגיה פוטו-וולטאית באיטליה בהיקף של כ-11 מגה וואט ונכנסה כשותפה להקמת בדוראד, תחנת הכוח הפרטית באשקלון שצפויה לייצר כ-800 מגה ואט (שווה ערך לכ-8% מסך צריכת החשמל בישראל כיום).

על-פי ההסכם, אלומיי קפיטל תשלם לאדירה 3% תמלוג-על עבור חלקה בהכנסות ממכירת נפט עד להחזר ההוצאות של אלומיי קפיטל, בהתאם לתכנית העבודה אשר יוחזרו בתוספת ריבית (ריבית LIBOR + 1%), ו-4.5% תמלוג - על ממועד זה ואילך. בנוסף, אלומיי קפיטל תשלם לאדירה עבור חלקה היחסי בעלויות בהן נשאה עד למועד סגירת העסקה, בתוספת ריבית (LIBOR + 1%). אדירה רשאית בהתאם לתנאים המפורטים בהסכם במקום בו תגייס אדירה משקיע אסטרטגי לרישיון, להפחית מהאינטרס של אלומיי קפיטל ברישיון בהתאם לערך בו ייכנס המשקיע האסטרטגי.

חזי קוגלר, מנכ"ל אדירה אנרגיה, אמר כי "הערכות פוטנציאל הגז והנפט ברישיון יצחק מהוות הזדמנות מצוינת עבור אדירה ושותפותיה לפתח את הרישיון בטווח זמנים קצר ולהתחיל בקידוחים במהלך הרבעון האחרון של שנת 2012. צמצמנו משמעותית את הסיכונים הפיננסים שבמעורבות ברישיון, וזאת באמצעות גיוס תמיכה הנדסית מובילה ותמיכה כספית נכבדת משותפים מובילים בענף".

שלמה נחמה, יו"ר אלומיי קפיטל, אמר כי "הכניסה לשותפות עם אדירה ברישיון יצחק, הינה תוספת משמעותית לפורטפוליו של אלומיי קפיטל. מדובר ברישיון בשלב מתקדם מספיק מבחינת הודאות הקיימת להימצאות משאבים, ומוקדם מספיק עבור יצירת ערך למשקיעים. אנו ממשיכים לחפש הזדמנויות מתאימות להשקעה בתחום חיפושי הגז והנפט בישראל, ואנו רואים באדירה ובשאר המחזיקות בזכויות ברישיון, שותפות איכותיות ומתאימות לאלומיי קפיטל למיזם בקנה מידה שכזה".

חברת אדירה עוסקת בחיפושי נפט וגז בישראל. בין המשקיעים המובילים ב-Adira Energy ניתן למצוא את קבוצת BRM בניהולו של אלי ברקת, קבוצת לפידות, חברת שירותי קידוחי הנפט והגז היחידה בישראל והלמן אלדובי, חברה מובילה בישראל לשירותים פיננסיים. החברה מחזיקה בארבעה רישיונות לחיפושי נפט: איתן, גבריאלה, יצחק ורישיון שמואל המשתרעים יחד על סך כולל של כ-350,000 דונם. רישיונות אלה ממוקמים בהתאמה על היבשה, בעמק החולה בצפון ישראל, 10 ק"מ מהחוף, בין נתניה לאשדוד, 12 ק"מ מהחוף בין חדרה לנתניה וסמוך לחוף בין אשקלון ובת ים.