דנקנר מעביר מסר ברור למשקיעים: החברות בקבוצת IDB רוכשות אג"ח של עצמן בכ-920 מיליון שקל

IDB פיתוח תבצע תוכנית רכישה עצמית של אגרות חוב ב-150 מיליון שקל וכלל תעשיות תרכוש אג"ח של עצמה בסכום דומה, בהמשך לדסק"ש, כור ונכסים ובניין שירכשו אג"ח של עצמן ב-620 מ' ש' ■ אג"ח IDB פיתוח מזנקות עד 6.5%

קבוצת IDB של נוחי דנקנר ממשיכה היום (ג') בתוכנית האגרסיבית של רכישת אג"ח של החברות בקבוצה, תוכנית שמגיעה כבר ל-920 מיליון שקל בעקבות הודעה דומה של כלל תעשיות בצהריים. IDB פיתוח הודיעה היום לבורסה כי תבצע תוכנית רכישה עצמית של אגרות חוב ב-150 מיליון שקל וכלל תעשיות בסכום דומה, ובכך הן מצטרפות לדיסקונט השקעות שתרכוש אג"ח ב-250 מיליון שקל, כור ב-250 מיליון שקל ונכסים ובנין ב-120 מיליון שקל.

IDB פיתוח תחל ברכישות האג"חים כבר היום, כאשר לפי ההודעה לבורסה"הרכישות תבוצענה מעת לעת, על-פי שיקול דעתה של הנהלת החברה ובשים לב, בין היתר, לתנאי השוק ולשערי אגרות החוב בבורסה, ובלבד שכל פעולת רכישה לא תגרום הפסד לחברה בעת ביצועה".

סדרות האג"ח של IDB פיתוח עולות בשיעורים של עד 4.6% בבורסה. מהלך הרכישות מגיע לאחר תקופה של ירידות בשערי אגרות החוב של החברות בקבוצה, ועלייה בתשואות, שהגיעו אפילו לכ-17%.

ב-30 בנובמבר הודיעה דיסקונט השקעות על רכישת אג"ח מכל הסדרות ב-250 מיליון שקל. החברה כבר החלה ברכישות בימים האחרונים, כאשר שלשום היא רכשה אג"ח ט' בפחות מ-19 אלף שקל. כור הודיעה ב-16 בנובמבר על תוכנית רכישת האג"ח שלה, מסדרות ח', ט' ו-י'. נכסים ובניין הודיעה על התוכנית שלה ב-19 בספטמבר.

רק אתמול הוציא האנליסט יניב חברון מבית ההשקעות אקסלנס המלצה למשקיעים לנצל את הירידות באג"ח IDB ולרכוש אותן. "מוקדם להספיד את IDB", כתב חברון בסקירה. (לסיפור המלא)

"עוד 150 מיליון שקל ב-IDB פיתוח זה יפה אבל דנקנר עדיין לא קנה כלום", אומר היום חברון בשיחה עם "גלובס". "אם הוא ינצל את כל המסגרת, משך הרכישות יכול לקחת אפילו פחות משנה. אבל זה צעד שאומר, אני הולך לעמוד מאחורי ההתחייבויות שלי'; ובשוק ההון אוהבים לראות שחברה קונה את האג"ח שלה. זה מצביע על אמון בעצמה, למרות שזה לא תמיד נכון".

IDB הפסידה 1.7 מיליארד שקל ברבעון השלישי, בעיקר בשל ההפסדים מההשקעה בקרדיט סוויס (רובם "על הנייר") אך גם בגלל הפסדי נכסים ובניין על פרויקט הפלאזה בלאס-וגאס, העמקת הפסדי העיתון "מעריב", הפסדי כלל ביטוח שנגרמו מהטלטלה בשוקי ההון ואפילו ירידה ברווחי פרת המזומנים שופרסל.