מחלוקת בין GGR לאדירה על רישיון "שמואל"

כתוצאה מהמחלוקת בין שתי חברות החיפושים, לא מימשה אדירה אופציה לרכישת 5% מרישיונות החיפושים "שרה" ו"מירה" של הכשרה אנרגיה ומודיעין

מחלוקת בין GGR וחברת אדירה אנרגיה הביאה לכך שהאופציה שהייתה לאחרונה - להפוך לבעלת 5% מהזכויות ברישיונות החיפושים הימיים "שרה" ו"מירה", פקעה, מבלי שתמומש.

קונסורציום המחזיקים ברישיונות "מירה" ו"שרה" - הכולל את הכשרה אנרגיה , מודיעין ו-IPC (לשעבר שלדיאלי), הודיע היום, כי GGR, מפעילת הקידוח המחזיקה ב-5% מהזכויות ברישיונות, "לא עמדה בהתחייבותה להעביר כספים לרכישת זכויות נוספות ברישיון במועד שנקבע לכך", ומתוקף כך פקעה זכותה למימוש האופציה.

ראשיתה של האופציה הייתה בעת הגשת הבקשה המקורית לקבלת רישיונות "מירה" ו"שרה" ב-2010. קונסורציום המחזיקים נתן אופציה ל-GGR לקבלת 5% נוספים ברישיונות תמורת קבלת אופציה נגדית על-ידי GGR, שהגישה באותה עת בקשה לקבלת רישיון "שמואל". בין הצדדים נחתם הסכם, שלפיו אם תקבל GGR את רישיון החיפושים הימי "שמואל", היא תעניק להכשרה אנרגיה ומודיעין אופציה להפוך לבעלת 20% מהזכויות בו.

GGR אכן קיבלה אשתקד לידיה את רישיון "שמואל", והיא מחזיקה בו בשותפות שווה עם חברת אדירה. את האופציה שהייתה ל-GGR, שניתנת למימוש ל-5% מהזכויות ב-"שרה" ו"מירה", היא העבירה באותם תנאים (Back to Back) לאדירה, כך שהאחרונה הייתה זו הצפויה לקבל את הזכויות ולהשתתף בחלקה היחסי בפיתוח. מנגד, הכשרה אנרגיה ומודיעין קיבלו את האופציה להפוך לבעלים של 20% בזכויות ברישיון "שמואל".

ל"גלובס" נודע כאמור, כי בין אדירה ל-GGR פרץ סכסוך הנוגע לגבי רישיון "שמואל", הסמוך לחוף הים בין בת ים לאשקלון. על-פי ההסכם בין הצדדים, אמורות היו שתיהן לשאת בדילול שייווצר בזכויות ברישיון, כך שהן ירדו להחזקה של 40% במידה שהכשרה אנרגיה ומודיעין יממשו את האופציה; אולם כעת טוענת אדירה, כי מי שצריכה לשאת בדילול היא GGR לבדה, כך שהיא תיוותר עם החזקה של 50% ברישיון.

הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה בעניין, ובעקבות אי-העברת התשלומים הנדרשים על-ידי אדירה (למימוש האופציה לרכישת 5% ברישיונות "שרה" ו-"מירה" בהתאם להסכמים בין הצדדים), פקעה האופציה.

מאדירה אנרגיה, המנוהלת על-ידי חזי קוגלר, נמסר היום ל"גלובס": "אנחנו עדיין במגעים עם GGR, ומנועים מלפרט בשלב זה".

אדירה מחזיקה בארבעה רישיונות חיפוש יבשתיים וימיים בישראל. בין המשקיעים בחברה (סימול בקנדה: ADL) ניתן למצוא את קבוצת BRM שבניהולו של אלי ברקת, וחברת לפידות שבשליטת יעקב לוכסנבורג.

שלמה נחמה מצטרף לחיפושים

אדירה דיווחה אמש על העברת 20% מהבעלות ברישיון "יצחק" לשותפות המוגבלת אלומיי גז ונפט 2011. האחרונה נשלטת בידי שלמה נחמה ושותפות קניר, הנמצאת בבעלות אנשי העסקים חמי רפאל ורן פרוידריך (כל השלושה שותפים בחברה הציבורית אלומיי קפיטל).

רישיון "יצחק" הינו רישיון חיפושים ימי הממוקם כ-12 ק"מ מהחוף, בין חדרה לנתניה. לאחר ההעברות הנוכחיות (שכפופות לאישור הממונה על ענייני הנפט), תחזיק אדירה ב-60% מהזכויות ברישיון, אלומיי תחזיק ב-15%, חברת בראונסטון אנרגיה תחזיק ב-15%, ו-AGR ב-5%.