הראל: המענק להמבורגר, רק אם נשמור על המעמד בענף

דירקטוריון הראל קובע הפרמטרים למתן מענקים לשלושת בעלי השליטה בקבוצת הביטוח והפיננסים ■ הפרמטרים: התשואה ושיעור הגידול ברווחים מול המתחרות

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, בראשות יאיר המבורגר, מספקת הצצה יוצאת דופן לאופן קביעת המענק השנתי לעומד בראשה, והמיקום היחסי שהיא מיידעת לעצמה בקרב חמש קבוצות הביטוח הגדולות בשוק.

בהמשך לזימון לאסיפה הכללית שפרסמה החברה בחודש שעבר, בין היתר לצורך אישור תנאי העסקתם של שלושת בעלי השליטה - היו"ר יאיר המבורגר, אחיו גדעון המבורגר - נשיא הראל ביטוח, וגיסו יואב מנור, הוסיפה אתמול הראל פרטים נוספים לבקשת רשות ניירות ערך.

במסגרת תנאי העסקה של בעלי השליטה, קבע הדירקטוריון כי השלושה, שנהנים כיום ממענק שנתי מצרפי של 2.7 מיליון שקל, יהיו זכאים עם אישור ההסכם החדש למענק שנתי של עד 3.05 מיליון שקל (עלייה של כ-10%) - עד 1.4 מיליון שקל (9.6 משכורות לכל היותר) ליאיר, ועד 828 אלף לשנה לגדעון וליואב (עד 7.2 משכורות, כל אחד).

כעת מתברר מה הם הפרמטרים לפיהם יזכו ראשי הקבוצה למענק: הבונוס ייקבע על פי ביצועי החברה בשלוש השנים האחרונות, כאשר לשנה השוטפת יינתן משקל של 67%. הציון הכולל לבחינת היקף המענק שיקבלו השלושה ייגזר מתוצאות החברה ביחס למתחרותיה - מגדל, כלל ביטוח, הפניקס ומנורה מבטחים, בשלושה פרמטרים: התשואה על ההון לפי שורת הרווח הכולל; שיעור הגידול ב-VNB (הערך הנוכחי של רווחים שיהיו לעסקים החדשים שנמכרו על ידי החברה בשנה השוטפת, בעסקי ביטוחי החיים והבריאות והפנסיה); ושיעור הגידול השנתי ב-VIF (הערך הנוכחי של הרווחים העתידיים של החברה מכלל עסקי ביטוח החיים, הבריאות והפנסיה, בניכוי עלות ההון הנדרש בגינם).

בניגוד למענק שחולק עד כה, הבונוס החדש אינו מובטח ולא נקבע בונוס מינימלי שחובה להעניקו למי מהשלושה. במסגרת זו קובעת החברה מספר תנאים, בראשם ציון כולל מינימלי של 50%, כך שאם החברה אינה "שומרת" על מיקומה היחסי המצרפי, שהינו לפחות מקום שלישי בענף - לא יינתן מענק שנתי לשלושת בעלי השליטה. על פי תנאי ההעסקה המעודכנים, שעומדים לאישור בעלי המניות בהראל, עלות השכר השנתי של יאיר המבורגר תסתכם ב-2011 בכ-4.9 מיליון שקל וב-2012 תהיה כ-4.8 מיליון שקל. עלות השכר הכוללת של גדעון המבורגר ויואב מנור תסתכם השנה ובשנה הבאה בכ-3.9 מיליון שקל וכ-4.2 מיליון שקל כל אחד, בהתאמה.