צפו: ברק וגנץ מתבדחים על חשבון חיילות; "דנה מתקשורת השר מושבניקית, יכולה לשיר בלי מדים"

חילופי דברים לא-שגרתיים בין שר הביטחון והרמטכ"ל נקלטו בעדשת המצלמה במסגרת תרגיל גדודי ■ משרד הביטחון ביקש מהתקשורת לצנזר את הקטע, שהודלף ליו-טיוב ■ גנץ לתקשורת: "זה לא משודר; אחרת זו הכתבה האחרונה"

שר הביטחון אהוד ברק ביקר היום בליווי הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ומפקד חטיבת גולני אלוף-משנה אופק בוכריס בתרגיל גדודי. השלושה סקרו את התרגיל ודיברו על מצב משטרו של אסד, אבל לרגע אחד, בעודם חושבים שהמצלמות לא פועלות - נקלטו חילופי דברים יוצאי דופן למדי בין הבכירים.

בעקבות הדברים, פנה משרד הביטחון למערכות כלי התקשורת וביקש לצנזר את שידור הבדיחה הלא-מוצלחת. יתרה מזאת, גם בקטע הווידאו שהופץ על ידי סוכנויות הידיעות הזרות צונזרה השיחה הבלתי רשמית.

תמלול השיחה שלא רצו שתדלוף לתקשורת:

שר הביטחון ברק: "מי זה הבנות פה, מהגדוד או מהחטיבה? מהאוגדה?"

הרמטכ"ל גנץ: "הן בהפסקות שרות... בהפסקה הן מתחילות לשיר".

מפקד חטיבת גולני, אל"מ אופק בוכריס: "אין בעיה שישירו שירה, סולו, הכל יהיה בסדר".

שר הביטחון ברק: "יש פה את דנה מהתקשורת של השר, היא מושבניקית. היא יכולה לשיר בלי מדים".

מפקד חטיבת גולני, אל"מ אופק בוכריס: "כל עוד היא בלי מדים ועם בגדים זה בסדר".

הרמטכ"ל גנץ (בפנייה לנציג גלי צה"ל שנמצא בסיור): "גל"צ, זה לא משודר האירוע הזה. גם אם זה הסקופ של החיים שלך. זה נשאר אצלך בטייפ".

הרמטכ"ל גנץ (בפנייה לכתב חדשות ערוץ 2): "גם אליכם זה... אחרת זאת תהיה הכתבה האחרונה. חבל... שלא תהיה זו הכתבה האחרונה, כמו המלחמה האחרונה. אני מבטיח לך שזו תהיה הכתבה האחרונה".

הדברים נאמרים על רקע הדיון הציבורי הרחב בהדרת נשים במגזר הציבורי ובצה"ל בפרט. בתקופה האחרונה דנים בצה"ל בנושא שירת הנשים במהלך טקסים, ואף קמה ועדה שתדון בנושא זה. נציגים מטעם שר הביטחון ולשכת הרמטכ"ל ניסו למנוע את הפצת הקטע הזה אך לבסוף הוא הצליח להגיע לכלי התקשורת.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) מסרה לחדשות 2 בתגובה: "הבדיחות של ברק וגנץ על חשבונן של חיילות הן התגססות ירודה, שאפיינה את הצמרת הבטחונית בשנות ה-50. אני מתביישת בשבילם שזו רמת השיחה שלהם. אין להתפלא שמדירים חיילות בצבא, אם זו רוח המפקד".