מגעים מתקדמים למיזוג בין רשת וערוץ 10 בינואר

שתי זכייניות הטלוויזיה המסחרית נמצאות בשלבים מתקדמים ביותר למיזוג אל תוך ערוץ 2 ■ זו גם הסיבה בגינה ועדת הכלכלה של הכנסת ממשיכה לדחות את הדיון על תשלום חובותיו של ערוץ 10 ■ הממונה על ההגבלים העסקיים מתנגד למהלך

מגעים מתקדמים למיזוג בין רשת וערוץ 10 צפויים להביא לסוף המשבר בערוץ. ל"גלובס" נודע, כי שתי זכייניות הטלוויזיה המסחרית נמצאות בשלבים מתקדמים ביותר למיזוג אל תוך ערוץ 2. זו גם הסיבה בגינה ועדת הכלכלה של הכנסת ממשיכה לדחות את הדיון בנושא תשלום חובותיו של ערוץ 10.

הכוונה היא להתמזג כבר בראשית חודש ינואר הקרוב.

המעצור העיקרי למהלך שכזה הוא משרד הממונה על ההגבלים העסקיים, אשר על-פי מגעים ראשוניים מולו מצד הגורמים, מתנגד למהלך.

בתוך כך, נודע כי נמשכים המגעים בתוך ערוץ 10 עם איש העסקים חזי בצלאל, אשר מחזיק בידו חוות-דעת של חברת טריגר-פורסייט המאשרת כי מיזוג בין שני הגופים עשוי להביא לרווח כלכלי של השוק - זאת אם יהיו שני גופים בלבד בשוק הטלוויזיה המסחרית, במקום 3 גופים כיום.

במקביל מסתמן כי ועדת הכלכלה של הכנסת תאשר את התיקון בחוק ה-DTT, לפיו אחת מזכייניות ערוץ 2, קשת, תוכל לצאת מהערוץ לרישיון ועדיין להחזיק בחברת חדשות 2 למשך 3 שנים נוספות.

אם שני התרחישים יתקיימו יחד, יהיו שני ערוצים בלבד, ואלה יחזיקו בחברת חדשות אחת. ועם זאת, על-פי ההסכם הנרקם מסתמן כי עובדי חדשות 10 ישתלבו במערכת התוכנית של רשת שתישאר בערוץ 2, וחברת החדשות לא תיסגר.

מרשת ומערוץ 10 טרם נמסרה תגובה.