רביב דרוקר: "סגירת חדשות 10 היא התסריט הגרוע ביותר"

אם רשת וערוץ 10 יתמזגו, הדבר עשוי להביא לסגירת חדשות 10 ■ דרוקר: "אני חושב שגם בחדשות 2 מבינים מה המשמעות של חוסר תחרות עם חברה אחרת"

אחת השאלות המרכזיות במיזוג האפשרי בין ערוץ 10 לזכיינית ערוץ 2 רשת היא עתיד חברת חדשות 10. אם המיזוג יתממש, הדבר עשוי להביא לסגירת החברה.

בחדשות 10 לא מאמינים שהפוליטיקאים והרשות השנייה יתנו יד למצב שבו תהיה בישראל רק חברת חדשות אחת. לטענת גורמים בחברה, זה מהלך שיהיה רע לדמוקרטיה, לתחרות, לישראל, לצופים וגם לפוליטיקאים.

"סגירת חברת החדשות של ערוץ 10 היא התסריט הכי גרוע מכל התסריטים האפשריים שאני מצליח לחשוב עליהם", אומר הפרשן הבכיר רביב דרוקר. "יש לזה כמובן השלכות מאוד קשות על כל מיני אינטרסים משמעותיים יותר, כגון הדמוקרטיה, חופש הביטוי, מגוון דעות והעיתונות. אם מכל הרפורמה הגדולה שדנו בה יקרה רק דבר אחד, וזה שחברת החדשות של ערוץ 10 תיסגר - זה באמת עצוב מאוד".

לדברי דרוקר, המהלך הנוכחי שאולי יביא לסגירת חברת החדשות קורה על רקע "סביבה רגולטורית שבה המדינה עושה צעדים מאוד משמעותיים רק כדי להקשות על הערוצים המסחריים, והפוליטיקאים עושים כל מיני מהלכים להשאיר את התקשורת במצב של דימום מאסיבי בכל מיני סיסמאות של 'טייקונים' ושל 'צריך להחזיר את החובות'".

"אבי וייס (מנכ"ל חדשות 2, ר"ב) דיבר בכנס אילת על חשיבות קיומו של הערוץ. אני חושב שגם בחדשות 2 מבינים היטב מה המשמעות של חוסר תחרות עם חברת חדשות אחרת. זה אולי נורא כיף, והרייטינג יהיה גבוה, אבל זה ברור שזה אומר שאנחנו חוזרים לימי ערוץ 1", מסכם דרוקר.

"רע לעבוד בלי תחרות"

הפרשן הצבאי הבכיר של חדשות 10, אלון בן-דוד, אומר כי "זה יהיה "מהלך מצער מאוד לחברה הישראלית אם נישאר רק עם חברת חדשות אחת. כדאי שנשאל את עצמנו איך בכלל הגענו למצב כזה, והאם הרגולציה בשוק הזה היא בכלל סבירה ומקדמת את האינטרסים של הציבור הרחב.

"מספיק להקשיב למתחרים בערוץ 2 ולראות כמה הם בעצמם מודאגים מהאפשרות הזאת. הם יודעים שזה רע לעבוד בלי תחרות מקצועית - זה ירדד את התחום. גם כושר המיקוח של העובדים מול המעסיק תפחת לרמה אפסית, דבר שיוביל להוזלה של המקצוע. בדומה לעיתונות, גם לחדשות בטלוויזיה יבואו אנשים יותר צעירים ופחות מוכשרים לשמש כעיתונאים. בסופו של דבר כל הציבור בישראל יפסיד ממהלך כזה".

לדברי הפרשן הבכיר של ערוץ 2, אמנון אברמוביץ', "מבחינה עיתונאית, ברגע שיש ערוץ מסחרי אחד בלבד, זה גורם מנוון גם למערכת וגם לעיתונאים. מונופול בכל תחום, גם בתקשורת, הוא דבר רע. מצב שבו יהיה רק ערוץ ציבורי אחד וערוץ מסחרי אחד הוא מצב רע לתקשורת, לחברה, למשק ולעולם הפרסום. לכן חשוב מאוד משלל בחינות שיתקיים ערוץ מסחרי נוסף".