דנקנר מתלבט? דסק"ש דוחה את מימוש האופציה על "מעריב"

‏‏ברבעון השלישי גדלו הפסדי "מעריב" ב-3% ל-33.8 מיליון שקל ■ דסק"ש הגדילה לאחרונה את השקעתה בעיתון לכרבע מיליארד שקל

חברת דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר דוחה את מימוש האופציה שקיבלה מחברה בשליטתו של ד"ר זקי רכיב בנוגע לרכישה נוספת של מניות "מעריב ".

תקופת האופציה הוארכה עד ליום 31 בינואר 2012. כמו כן הודיעה דסק"ש לרכיב כי היא עשויה לבקש בהמשך את הסכמת המוכרת להארכה נוספת של תקופת האופציה עד ליום 28 בפברואר 2012, והכול בהתאם להסכם שבין הצדדים.

‏‏ברבעון השלישי של 2011 גדלו הפסדי "מעריב" ב-3% ל-33.8 מיליון שקל, וההפסדים מצטברים ב-9 החודשים הראשונים של השנה לכ-50 מיליון שקל. "מעריב" ייצר תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בהיקף של 51 מיליון שקל ברבעון ושל 91 מיליון שקל בחודשים ינואר-ספטמבר.

מדובר בשנה שביעית רצופה של הפסדים כבדים, המסתכמים בכ-530 מיליון שקל מאז 2005. ‏‏

נתוני הפעילות השוטפת ממשיכים ללמד כי "מעריב" הוא אחד מגופי התקשורת שסובלים יותר מהתחרות ומשחיקת המחירים בתחום העיתונות המודפסת בישראל. היקף המכירות של העיתון ברבעון השלישי הצטמצם בכ-10% לכ-70 מיליון שקל.

‏למרות המצב הלא פשוט ממשיכה דסק"ש לתמוך ב"מעריב" - ומגדילה את השקעתה בעיתון לכרבע מיליארד שקל. "מעריב" מדווחת כי קיבלה הלוואת בעלים בהיקף של 50 מיליון שקל מהחברה-האם, ל-5 שנים בריבית של 4.5%. זאת, כחודש וחצי לאחר שהעבירה לה הלוואה נוספת בהיקף דומה, חודשים ספורים אחרי שרכשה את השליטה ב"מעריב" בהשקעה של כ-140 מיליון שקל.

באחרונה מונה טל רז, מנכ"ל כלל פיננסים מקבוצת אי.די.בי, למנכ"ל "מעריב". עלות השכר השנתית של רז תעמוד על 2 מיליון שקל לפחות, נוסף למענק חתימה בסך 300 אלף שקל.