כחלון יחתום בקרוב על כתב מינוי לוועדת תדרי דור 4

משרד התקשורת החל במגעים עם בזק לפינוי תדרים שברשותה ■ הוועדה תורכב מנציגי משרד האוצר ונציגי משרד התקשורת, ובראשה יעמוד מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל

ועדת המכרזים לדור הרביעי בסלולר עומדת לקום בתוך זמן קצר. שר התקשורת משה כחלון עומד להכריז על הקמתה של הוועדה בתוך זמן קצר. הוועדה תורכב מנציגי משרד האוצר ונציגי משרד התקשורת, ובראשה יעמוד מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל.

במסגרת הקמתה של הוועדה החל משרד התקשורת בשיחות עם בזק לפינוי התדרים שנמצאים ברשותה בתחום תדרים 2.6 ג'יגה הרץ.

הקצאת התדרים לדור הרביעי היא אחת המשימות החשובות שמונחות לפתחו של המשרד בשנה הקרובה, ועל פי התוכניות המכרז עצמו ייארך בחציון השני של 2012. עד אז, אמורה ועדת המכרזים לגבש סופית את מתכונת המכרז, ולקבוע מי רשאי להשתתף וכיצד יוקצו התדרים השונים, שכן ברור שלא כל השחקנים יוכלו לקבל את אותם תחומי התדרים וחלק מהשחקנים הוותיקים יקבלו פחות תדרים בשל העובדה שכבר יש להם תדרים שניתנים לשימוש בדור הרביעי.

בכל מקרה הקצאת התדרים מושפעת גם מהכניסה של השחקנים החדשים לשוק - גולן טלקום ומירס, ששתיהן מעוניינות לדחות כמה שיותר את המכרז.

בשל העובדה שהתדרים מפונים על ידי צה"ל שעובר לתחומי תדרים אחרים, הוא אמור לקבל פיצוי על הפינוי ולכן המכרז יהיה שונה מהמכרז האחרון שנערך ושבו למעשה ויתרה המדינה על קבלת תמורה בגין התדרים, מתוך מטרה להכניס תחרות בשוק הסלולרי.

במקרה של הקצאת התדרים לדור הרביעי, משרד הביטחון דורש פיצוי עבור הזזת התדרים ומשרד האוצר תומך בכך, כך שהמפעילים יידרשו לשלם מאות מיליוני שקלים (כולם ביחד) כדי לשלם למשרד הביטחון עבור הפינוי.