מתכוננת לקלאסיקו

מה יותר טוב מלהתכונן למשחק הגדול עם האפליקציות הכי חמות? מנחת "חדשות הספורט" לקראת בארסה-ריאל

כל עניין האפליקציות התחיל אצלי בקטע פרקטי. בהתחלה זה לצאת לרוץ ולעקוב אחרי מה שאני עושה עם אפליקציה על הגלאקסי שתבהיר לי כמה רצתי, איפה הורדתי קצב, מפה מדויקת של אזור הריצה שלי וכו'. אחר כך זה נעשה נוח גם לצורך העבודה: הנה, עוד ויש קטן שניות לפני שידור "חדשות הספורט" עם טאבלט שמונח על השולחן. רק כדי להיות סגורה הרמטית על האופן המדויק שבו הוגים את השם של שוער הפועל ת"א.

משם זה כבר הפך לדברים הרבה פחות פרקטיים. אותה שאיבה מוכרת לתוך עולמות תוכן וגרפיקה אינסופיים. מכאלו שמשלימים את החוויה של צפייה במשחק כדורגל (כי אי אפשר לראות משחק של "הקבוצה שלי" צ'לסי בלי אפליקציה שנותנת הסבר על ה-4-4-2 של המאמן וילאש בואש, או למה החליטו לוותר עכשיו ככה סתם על אנלקה); או סתם איזה פרט שאחת האפליקציות היותר מקצועיות תשמש אותי אח"כ בשיחת אוהדים כש"במקרה" צ'לסי תעלה כנושא שיחה.

אפליקציות ספורט הפכו גם אצלי ליופי של כלי כדי לייצר את הבילד-אפ למשחק בשבת. המשחק, כלומר הקלאסיקו. מבחינה מקצועית, וגם מבחינה של אוהדת, נגמרו הימים שבהם אתה מתכונן למשחק כמו פעם, דרך כתבות קצרות בטלוויזיה או דרך העיתונים שיפמפמו לכולנו השבוע את אותן כתבות רגילות. מי שחי את המשחק הזה כבר יכול לקבל את החדשות מתי שבא לו. יש לכם שעה נסיעה ברכבת? מה יותר טוב מלתפוס עוד כמה פרטי טריוויה, הרכבים, מה אמר גווארדיולה לעיתונאים, וכמובן לחזור על תולדות ההשפלות שספגה ריאל בשנים האחרונות וכו' וכו'.

במקרה הזה, דווקא הקלאסיקו יכול לתת דוגמה אדירה לעולמות תוכן שנמצאים אצלנו בסמארטפונים ויכולים לעשות עבורנו את עבודת ההכנה לקראת משחק, לא פחות טוב ממה שנקבל אותה מכל פרשן או עיתון בשבוע הזה.

אז הנה כמה אפליקציות שיכולות להכין אתכם הכי טוב לקראת הקלאסיקו.

La Liga total news

כוחה של האפליקציה הוא בעדכונים החדשותיים. רוצים לדעת אם מוריניו שוב אמר איזה דבר חוכמה לקראת הקלאסיקו? פה תמצאו לוח תוצאות, רשימת מבקיעים ופירוט אירועי המשחק דקה אחר דקה, סטטיסטיקה, תוצאות מפגשים בין הקבוצות בעבר וטבלאות, עדכונים חיים במהלך מחזור (שייצאו אליכם דרך סמס או טוויטר) ואזור צ'אט שבו תוכלו לתקשר עם אוהדים נוספים. אפליקציה עם גרפיקה טובה ועדכנית. פס תחתון רץ עם כותרות. ניתן לשדרג את האפליקציה בתשלום ולהיפטר מהפרסומות.

ESPN

אמנם מדובר באפליקציה כללית של ESPN, אבל היתרון הוא בפשטות ובעובדה שאתם יכולים לקבל דרכה כל ליגה שתרצו. ניתן בהגדרות לבחור את הענף והליגה המועדפים, ואז היא נפתחת לפי הבחירה. מעניקה הר של אינפורמציה, מכל סוג אפשרי. אני עושה בה שימוש רב בזכות העובדה שהיא אוספת הכל - מחדשות ועד לפרטים הסטטיסטים הקטנים ביותר של כל שחקן (כמה פעמים מסי מבקיע ברגל ימין וכו'). אם יש לכם קבוצה מועדפת תוכלו להיכנס לעומק בכל הנוגע אליה. אין כותרת לפני הקלאסיקו שתחמיצו. ואם תחושו געגועים אחרי המשחק, תוכלו למשל לראות איפה בדיוק עמד מסי כשהוא הבקיע את השער, ולשמוע את הקלישאות הרגילות שהוא אמר אחרי המשחק.

ligaBBVA

אפליקציה שמתבלטת במיוחד בגרפיקה היפהפייה שלה. הציג לי אותה חברי לערוץ עמיחי שפיגלר, שמשדר מהליגה הספרדית והוא עושה בה שימוש במהלך שידור משחקים. היא מציגה את פריסת השחקנים על המגרש ומשם גם ניתן בלחיצה על העמדה של כל אחד מהם לקבל אינפורמציה על כל שחקן. לפני תחילת המשחק תוכלו לראות הרכבים, שמות השופטים ואינפורמציה בסיסית על טקטיקת המשחק של כל קבוצה. במקום לחכות לראיונות הטלוויזיוניים, תקבלו כאן מיד בתום המשחק ראיונות ותגובות של שחקנים ומאמנים.

אה, ויש תוספת ייחודית חשובה לתיירים שביננו - תוכלו למצוא אינפורמציה על כל אצטדיון, איך ניתן להגיע אליו באמצעי תחבורה שונים ואפילו מאכלים אופייניים לעיר. שימו לב שאתם מורידים את הגרסה האנגלית, אלא אם אתם מעדיפים את זו שבספרדית.