"התלת-ממד אינו גימיק, הוא תכונה סטנדרטית בכל מוצר"

חברת Pioneer, שנחשבה ליצרנית של מותגי טלוויזיה נחשקים, החליטה לפני שלוש שנים לסגור את קו המפעלים שלה ■ מנהלת פיילוטים לשיווק מסכי LED וקידום טכנולוגיית 3D

חברת Pioneer, שנחשבה ליצרנית של מותגי טלוויזיה נחשקים, החליטה לפני שלוש שנים לסגור את קו המפעלים שלה. "זו הייתה החלטה קשה מכיוון שבאותה תקופה היינו המותג שמוצב ברמה הגבוהה ביותר בשוק המסכים", אומר סיק פו לונג, מנכ"ל פיוניר אסיה, שביקר בישראל לצורך השקת ליין של רסיברים חדשים שמאפשרים שליטה במכשירי אפל, וכן מערכות עגינה לסמארטפונים.

פיוניר, בשונה ממותגים אחרים, החזיקה ברשותה מפעל. "כחברה ציבורית, פיוניר הייתה חייבת לייצר ערך עבור מחזיקי המניות. אנו, שראינו את התמונה של התחזקות הייצור בסין וקוריאה, את הרווחיות הנמוכה בשרשרת הערך ואת הגידול בביקושים, הבנו שלא נצליח לייצר רווח בקטגוריה, לא בטווח הקצר ולא בטווח הארוך", הוסיף המנכ"ל.

למרות שפיוניר לא מוכרת מסכים תחת המותג שלה, היא מנהלת שני פיילוטים. הראשון נערך בסין, ובו היא משתפת פעולה עם יצרן מקומי ורשת קמעונאית בפיילוט לשיווק מסכי LED; השני הוא שיתוף פעולה עם שארפ ארה"ב, בהשקת שני מסכי LED בגדלים של 60 ו-70 אינץ' תחת המותג ELITE של פיוניר. "אם הפיילוטים הללו יצליחו, נשקול את המשך ההפצה לשאר העולם, וכמובן גם לישראל", אומר פו לונג.

אחת הטכנולוגיות שיצרניות הטלוויזיות מקדמות היא התלת-ממד, שבינתיים נחשבת לאמצעי לשיווק מסכים חדשים, ופחות כתכונה שצרכנים צריכים. "תלת-ממד אינו גימיק יותר", אומר פו לונג, "הוא הפך לתכונה סטנדרטית בכל מוצר".