בעקבות הצניחה: אלווריון שוקלת רכישה עצמית של מניות

בתקופה האחרונה מחיר המניה ירד מתחת לדולר למניה ■ "אנחנו כמובן לא מרגישים בנוח עם מחיר המניה", אמר מנכ"ל החברה ■ ‎‎מניית החברה עלתה היום בעקבות ניסוי מוצלח בקנדה

‎‎המשקיעים בת"א התלהבו מהדיווח שפרסמה חברת ציוד התקשורת אלווריון , ובמהלך המסחר מנייתה קפצה ביותר מ-9%. אלווריון דיווחה על הצלחת ניסוי שביצעה בקנדה, ובו נבדק כיסוי אלחוטי באמצעות תשתית LTE‏-‏TD‏- טכנולוגיה חדשה של אלווריון, כחלופה לתשתית ‏‏WiMAX‏, הטכנולוגיה המסורתית של החברה.

‏הזינוק היום מגיע על רקע חולשה מתמשכת במניית אלווריון בתקופה האחרונה. בימים האחרונים המניה ירדה אל מתחת לרף של דולר אחד, ובכך היא למעשה אינה עומדת בתנאי המשך המסחר בנאסד"ק, והחברה צפויה לקבל התראה מהנהלת נאסד"ק. שווי השוק של אלווריון הוא 52 מיליון דולר.

‏"אנחנו כמובן לא מרגישים בנוח עם מחיר המניה, וחושבים שהיא נסחרת בחסר, במיוחד לאור רכישת ‏‏Wavion‏ שהשלמנו באחרונה", אמר היום ל"גלובס" נשיא ומנכ"ל אלווריון, ערן גורב. "אנחנו בוחנים גם את האפשרות לבצע רכישה עצמית של מניות, במיוחד אחרי שהמחיר ירד מתחת לדולר", חשף.

‏לדברי גורב, אלווריון תפרסם בקרוב את תוכנית העבודה שלה ל-2012, והוא מקווה "שהמשקיעים יראו את ההזדמנות באלווריון ויחליטו להישאר; ואלה שמסתכלים מבחוץ, יחליטו להשקיע".

‏בקופת אלווריון היו בסוף הרבעון השלישי 68.9 מיליון דולר. את רכישת וויביון ב-30 מיליון דולר היא מימנה בהלוואה בנקאית, כך שיש לחברה מספיק מזומנים לבצע ‏‏Buy Back‏ במידה שתחליט על כך.

‏‏"רמת מחירים יותר אטרקטיבית"

‏הניסוי הטכנולוגי בקנדה בוצע עם ספקית התקשורת ‏Xplornet‏ שהיא לקוחה קיימת, ונבדק כיסוי מרחקים של 5-12 ק"מ מתחנת השידור, בתדרי 2.5 ו-3.5 ג'יגה-הרץ. משמעות ההצלחה היא שבעתיד, אם וכאשר לקוחות קיימים של אלווריון יחליטו לעבור מטכנולוגיית ה-‏‏WiMAX‏ לטכנולוגיית ‏LTE‏-‏TD‏, הם יוכלו לעשות זאת תוך מינוף ההשקעות הקודמות שלהם ברשת.

‏מבחינת אלווריון, היא תוכל להיות זו שתספק להם את הטכנולוגיה החדשה. גורב מסביר: "על-פני ציר הזמן, בהנחה סבירה שעולם ה-‏LTE‏ יתפתח ויבשיל, ההנחה שלנו היא שרמת המחירים של מכשירי הקצה תהיה יותר אטרקטיבית, ויהיו חברות שירצו לשלב זאת ברשת שלהן".

‏לדבריו, ה-‏LTE‏ פותחה כטכנולוגיה למפעילים סלולריים, וללקוחות אלווריון יש צרכים שונים, משום שרבים מהם פורסים רשתות לחיבור נייח לפס רחב. לכן גם התדר שלהם שונה בדרך כלל, ומכאן החשיבות בהצלחת הניסוי בתדרי 3.5 ג'יגה-הרץ.