רשות הבנקים באירופה: על בנקים לגייס 152 מיליארד דולר

כך חושף מסמך של רשות הפיקוח על הבנקים באירופה, שהגיע לידי "בלומברג" ■ הגידול בהיקף הגיוסים הנדרשים: לאור ההידרדרות במשבר החובות שפוקד את היבשת

בנקים באירופה יצטרכו לגייס כ-114.7 מיליארד אירו (152.7 מיליארד דולר) על רקע משבר החוב הפוקד את היבשת, כך לפי מסמכים של רשות הפיקוח על הבנקים באירופה, שהגיע לידי "בלומברג".

"בלומברג" חושף את תוכן המסמכים על רקע הודעת הבנק המרכזי האירופי (ECB) היום, כי הוריד את הריבית המרכזית בגוש האירו בכ-0.25% ל-1%. בנוסף, חשף נגיד הבנק, מריו דרגי, צעדים נוספים לטיפול במשבר החוב - ביניהם השקת 2 מכשירי הלוואות לטווח ארוך של 3 שנים, והורדת יחס רזרבות המזומנים של הבנקים כנגד הקצאת אשראי מ-2% ל-1% החל מה-18 בינואר.

על פי הנתונים שמתפרסמים היום, הנכונים לחודש ספטמבר 2011 (לעומת נתונים קודמים, העדכניים ליולי 2011), נדרשים הבנקים באירופה לגייס את היקף הסכומים המדובר על רקע חשיפתם לנכסים באירופה עצמה - נכסים שחוו ירידת ערך על רקע משבר החובות הריבוניים הפוקד את היבשת.

מדובר בשקלול לא מעודד במיוחד של הרגולטור האירופי, המצביע על כך שביחס ליולי השנה, הבנקים ביבשת ידרשו לגייס כ-8 מיליארד אירו יותר מכפי שהוערך.

כך למשל, הבנקים בגרמניה - הכלכלה הגדולה והחזקה באירופה - נדרשים לבדם לגייס כ-13.1 מיליון אירו, בעוד הבנקים באיטליה ידרשו לגייס כ-15.4 מיליארד אירו. הבנקים ביוון נדרשים לגייס כ-30 מיליארד אירו, הבנקים בספרד - 26.2 מיליארד אירו ואילו הבנקים בצרפת נדרשים לגייס כ-7.3 מיליארד אירו.