יפן: הוארך תוקף ההקלות במס ליצרניות של כלי רכב ירוקים

הממשלה האריכה את תוקף ההקלות ב-3 שנים, עד אפריל 2015 ■ הממשלה גם האריכה בשנה נוספת תוכנית להחזרים כספיים עבור הרוכשים מכוניות ידידותיות לסביבה

ממשלת יפן הודיעה היום שהיא מאריכה את תוקף הקלות המס שמוצעות ליצרני המכוניות, המייצרות מכוניות ירוקות יותר, וזה למרות התחזקותו של הין היפני בשווקים העולמיים, וירידה בביקוש העולמי למכוניות יפניות, מה שפוגע במאמצי ההתאוששות של המדינה.

תוכנית ההקלות הוארכה ב-3 שנים מאפריל 2012, המועד המקורי בו הייתה אמורה להסתיים התוכנית, לאפריל 2015, כך עולה ממדיניות המס החדשה שהוצעה לממשלה היפנית וקיבלה את אישורה היום. הממשלה גם האריכה בשנה את תוקפה של תוכנית שהסתיימה בחודש ספטמבר, ולפיה אזרחים שקנו מכוניות ידידותיות לסביבה יקבלו החזרים כספיים על הרכישה.

שר האוצר היפני ג'ון אזומי, שלפני שהמדינה מחליטה על הורדת מסים, עליה לחשוב על דרכים לתמוך באחת התעשייות החשובות ביותר עבור הכלכלה המקומית, ובאותו זמן למצוא דרכים לכסות את ההפסדים שיגרמו מההקלות שיינתנו.

"הבקשה שלנו היא לא רק עבור הקלה בעומס המיסים המוטל על תעשיית הרכב המקומית", אמר טושיוגי שיגה, ראש איגוד יצרני הרכב ביפן. "המטרה שלנו היא לעזור במאמצים להחלשת ערכו של הין, כדי לשמור על הביקושים ולעזור להתאוששות של הכלכלה המקומית".