העוינות בין טורקיה לישראל עדיין כאן: חילופי עלבונות בין אהוד ברק לנשיא גול בפסגה מדינית באוסטריה

נשיא טורקיה עבדוללה גול ביטל השתתפותו בסעודה רשמית שאירח נשיא אוסטריה, אחרי שהבין שגם שר הבטחון אהוד ברק מגיע לסעוד ■ טורקיה: ברגע שהנשיא ראה את שמו של ברק ברשימת המוזמנים, הוא החליט לשנות תכניות

נשיא טורקיה עבדאללה גול ביטל את השתתפותו בסעודת צהרים רשמית שנערכה היום על ידי נשיא אוסטריה אחרי שהבין שגם שר הבטחון הישראלי אהוד ברק מגיע לסעוד. אם היה נדמה שבזמן האחרון, טורקיה מרגיעה את העוינות כלפי ישראל, היום הרושם הזה נמחק עם הצעד הטורקי הנשיאותי , כאשר הפעם הזירה היא וינה - הבירה האוסטרית.

הנשיא האוסטרי היינץ פישר כינס את המנהיגים שהגיעו לפסגה הרביעית למדיניות עולמית בוינה, נשיא טורקיה שהביע אמש ביקורת זועמת נגד האיחוד האירופי - נעדר, גם מהתמונה המשותפת של המנהיגים, בגלל אותה הסיבה.

בתקשורת הטורקית טוענים שברק החרים את הנאום של גול

באנקרה מסבירים שהביטול הגיע למארגנים ברגע האחרון, מפני שרק שעות לפני הסעודה, אנשיו של גול קיבלו את רשימת המוזמנים לידיהם, ברגע שראו את שמו של שר הביטחון, הוא החליט לשנות את התכניות ולצאת לביקור של מהגרים טורקיים באוסטריה.

גם בתקשורת הטורקית מסבירים שהצעד אינו חד צדדי וששר הביטחון הישראלי ברק ופמלייתו בחרו לצאת מאולם הוועידה בוינה, ברגע שהנשיא הטורקי עלה לנאום, התקשורת הטורקית מציגה את הכסא הריק של שר הביטחון בכותרת הידיעה.