נוטש את הספינה? זולטי מכר בלוק מניות גלוב אקספלוריישן

זולטי מכר מניות גלוב אקספלוריישן ב-1.7 מיליון שקל וחדל להיות בעל עניין ■ המניה קרסה ב-27% מאז הודיעה על התקלה בקידוח "אופק 1" בתחילת החודש

עזריאלי זולטי מכר מניות גלוב אקספלוריישן ב-1.7 מיליון שקל וחדל להיות בעל עניין בחברה. כך עולה מדיווח של גלוב אקספלוריישן היום (א') לבורסה.

זולטי החזיק עד לא מזמן ב-6.45% מיחידות ההשתתפות של גלוב אקספלוריישן, או 140 מיליון יה"ש. הוא היה בעל המניות השלישי בגודלו בשותפות חיפושי הנפט. עם זאת, בעקבות מכירת 46.8 מיליון יחידות השתתפות ב-8 בדצמבר, לפי שער של 3.7 אגורות ליה"ש, ירד זולטי להחזקה של 4.3% בלבד בשותפות.

זולטי נחשב לשחקן ותיק ומוכר בשוק חיפושי הנפט בישראל, ומחזיק בין היתר גם ב-1.5% משותפות מודיעין . ב-2010 מימש זולטי מניות מודיעין ב-43 מיליון שקל. זולטי נוהג להשקיע במניות של שותפויות נפט וגז זה שנים, ובעבר השקיע בדלק קידוחים , אבנר ושותפויות אחרות. "השקעתי בחיפוש נפט וגז בישראל עוד כשחשבו שהישראלים מטורפים ואוכלים בננות מהעצים", אמר בעבר.

מניית גלוב אקספלוריישן צנחה ב-27% מאז ה-1 בדצמבר, אז הודיעה על תקלה בקידוח האקספלורציה "אופק 1", הממוקם סמוך לעיר לוד. השותפות דיווחה לבורסה על "כשל מכני בחלקו העליון של צינור הקידוח, אשר בעקבותיו נחסם חלקו התחתון של בור הקידוח לרבות שכבת המטרה", כאשר כבר באותו צנחה המניה ביותר מ-17%.

בעקבות התקלה, החליטו בשותפות המנוהלת על-ידי צבי דרין לבצע קידוח מעקף, שעל פי הערכה ראשונית יעלה לחברה 2.4 מיליון דולר נוספים, מעבר לתקציב הקידוח שתוכנן. עוד העריכו, כי יידרש פרק זמן של חודש להשלמת קידוח המעקף. קידוח זה יתבצע מעומק של כ-1,400 מטר, לשכבת המטרה, בעומק של כ-2,500 מטר.

יחידות ההשתתפות של גלוב נסחרות היום בבורסה לפי שווי של 104 מיליון שקל.