בן-דב מציע "תספורת" של לפחות 40% לבעלי האג"ח בטאו

טאו תציע לבעלי האג"ח להחליף את האיגרות הקיימות ברשותן בשתי סדרות חדשות - סדרות ד' ו-ה', אשר יפרעו לאורך 8 ו-7 שנים בהתאמה ■ טאו תזרים מקופתה 30 מיליון שקל לנושים, בעוד בן-דב ייתן 20 מיליון שקל מכיסו

חברת טאו תשואות , בשליטתו של אילן בן דב, פרסמה הבוקר (א') את פרטי הסדר החוב החדש שהיא מציעה לבעלי האג"ח שלה, בתמורה למחיקת סדרות ב' ו-ג' שלהן חוב של 410 מיליון שקל. לציין כי לפי הדיווח, בן דב עדיין לא אישר את ההסכם.

במסגרת ההסדר, מציעה החברה לנושיה שתי סדרות אג"ח חדשות, סדרות ד' ו-ה' - בהיקף של 170 מיליון שקל ו-78 מיליון שקל בהתאמה. בנוסף, מציעה החברה לבעלי האג"ח גם מניות רגילות של טאו, אשר מהוות 15% מהון המניות המונפק שלה.

עוד תעביר טאו לנושים מקופת המזומנים שלה כ-30 מיליון שקל. כ-10 מיליון שקל תזרים טאו ביום הנפקת סגרות האג"ח החדשות, וכ-20 מיליון שקל נוספים עד ל-2 באפריל 2012.

בן דב, מצידו, צפוי להזרים במסגרת ההסדר כ-20 מיליון שקל מכספו אשר ישמשו לפירעון תשלומי האג"ח של טאו וכן לעביר לחברה כ-19.5% ממניות סאני (6 מיליון מניות בשווי של כ-60 מיליון שקל), המחזיקה בפרטנר, כנגד הקצאת מניות החברה.

דחיית הפירעון באג"ח

סדרות האג"ח החדשות שמציעה טאו לבעלי האג"ח, אמורה לתת לחברה מעט "אוויר לנשימה" על בסיס דחיית מועד הפירעון מול הנושים: את האג"ח מסדרה ד' תפרע טאו במשך 8 שנים, ואילו את האיגרות מסדרה ה' (הניתנות להמרה בעד כ-40% ממניות טאו בהנחת דילול מלא) - תיפרע במשך 7 שנים.

כנגד האג"ח תבצע טאו שיעבוד מדרגה ראשונה של 16.25% ממניות סאני, 26.44% מחברת מטעי הדר וזכויות על קרקע בשטח של 1,659 דונם ברומניה.

ההסדר עוד נדרש לעבור את אישור בעלי האג"ח ואת אישור בנק לאומי, המלווה של טאו. כמו כן, באשר לאישורו של בעל השליטה בן דב, נכתב: "לפי עיון ראשוני, מתעוררות מספר הסתייגויות ונראה כי הוא אינו מתייחס למספר נושאים מהותיים. בכוונתו של בן דב להעביר את התייחסותו לאחר שיבחן לעומק את המסמך ואת משמעויותיו".

בזמנו: "תספורת" של 70%

בחודש יולי הציע בן דב הסדר חוב שכלל "תספורת" שהוערכה בזמנו בלפחות 70%: העברה לטאו של מניות השליטה בסאני (55%) כנגד הקצאת מניות טאו. במקביל הוצע כי מחזיקי הסדרות ב' ו-ג' ימירו את מלוא חוב החברה כלפיהם (423 מיליון שקל בזמנו) למניות טאו, שיהוו כ-23% מהון החברה.

סאני נסחרה אז לפי שווי של 1.1 מיליארד שקל, כך שהתמורה הכוללת למחזיקי האג"ח נאמדה אז במונחי שווי שוק ב-166 מיליון שקל. לאחר הקריסה במחיר מניית לאחר הקריסה במחיר מניית סאני מאז, נסחרת כיום החברה לפי שווי של כ-340 מיליון שקל בלבד, ולכן נציגות מחזיקי האג"ח דחתה (אם כי לא באופן רשמי) את ההצעה הקודמת.

חברת ההשקעות הכושלת בניהולו של יוסי ארד סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של כ-98 מיליון שקל, בהמשך להפסד של מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות. ההפסדים הכבדים פערו בור של 465 מיליון שקל בהונה העצמי.

על פי הדוחות לרבעון השלישי, שגם עליהם מתנוססת הערת "עסק חי", מרבית ההתחייבויות של טאו, המסתכמות ב-603 מיליון שקל, מסווגות כהתחייבויות שוטפות. מתוך זה, החוב למחזיקי האג"ח בארבע הסדרות מסתכם כאמור ב-523 מיליון שקל. סדרה א' אינה מעורבת בהסדר החוב הנוכחי והיא מגובה בביטחונות של בנק לאומי.