ההסתדרות תובעת את הוט: "פוגעת בהתארגנות העובדים"

דורשת מהנהלת הוט לחדול להפריע לניסיונות העובדים להתארגן, להכיר בהסתדרות כארגון היציג של העובדים ולפצות את העובדים בהיקף של 3.2 מיליון שקל

ההסתדרות הגישה בסוף השבוע בקשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב נגד חברת הוט , בבקשה לחדול להפריע לניסיונות של העובדים להתארגן. בבקשה יש גם דרישה להכיר בהסתדרות כארגון היציג של העובדים, ודרישה לפיצוי לעובדים בהיקף של 3.2 מיליון שקל.

בבקשה תוארו הנסיונות של הוט לפגוע, לכאורה, בהתארגנות העובדים באמצעות הפניות לעובדים, כמו גם לעצור את "מסע הרדיפה" כלפי העובדים המאורגנים ומובילי מהלך ההתארגנות. בתביעה מוצגת דוגמאות נוספות למהלכים שהנהלת הוט נוקטת במטרה למנוע מהעובדים להתאגד.

"מזה כחודש ימים מנהלת הנהלת הוט טלקום מלחמת התשה בניסיון לשבור את מהלך של התארגנות ראשונית", נכתב בבקשה של ההסתדרות שהוגשה לבית הדין לעבודה על-ידי היועץ המשפטי של ההסתדרות, עו"ד מיה פרי אלתרמן. "במסגרת מלחמת התשה זו פנתה ההנהלה לעובדים רבים והתערבה במהלך ההתארגנות, אם בדרך של ישיבות צוות תכופות, אם בדרך של הפצת חוזרים, ואם בדרך של זימונים לשימועים ובירורים".

בהסתדרות מדגישים בבקשה כי הוט טלקום סירבה בכל תוקף להכיר בהתארגנות העובדים ועשתה הכול על מנת להשפיע על הרצון החופשי של העובדים. עוד ציינה ההסתדרות כי מדובר בניסיון התארגנות שני, לאחר שניסיון התארגנות קודם במסגרת ההסתדרות הלאומית הוכשל על-ידי אותן הנפשות הפועלות ובאותן השיטות.

בית הדין לעבודה הודיע היום להסתדרות כי הוא ידון בתביעה ביום רביעי הקרוב.