יו"ר רשות ני"ע: "צפו ל'תספורות' רבות בבורסה"

יו"ר רשות ני"ע בוועידת ישראל לעסקים 2011: "למעלה מ-20 מיליארד שקל חוב סחיר מוגדר כ'בעייתי' מתוך 300 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4 מיליארד שקל בלבד לפני חצי שנה"

יו"ר רשות ני"ע שמואל האוזר טוען היום (א') כי המשבר הכלכלי הגדול שהחל ב-2008 נמצא בעיצומו וכינה את המצב הכלכלי "מדאיג". הוא צופה הסדרי חוב רבים בישראל ופגיעה במשקיעים בבורסה.

בנאום שנשא בוועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס" אמר האוזר כי "אי אפשר להתעלם מהשפעת המשבר על ישראל. הערכה היא שהדורות הבאים לא יוכלו לשאת בנטל של הדורות הנוכחיים. אנחנו עדים לאפשרות של חדלות פירעון של מדינות באירופה וסיכוי לפירוק גוש האירו. הפדרל ריזרב הציב תרחיש של זעזוע עמוק באירופה, עם 'תספורת' של 50% במדינות פריפריה באירופה".

האוזר הוסיף כי "ישנה הכרה שהסיכונים למערכת הפיננסית כולה יכולים להתעצם דרך שוק ההון. כשמדובר בשוק ההון הישראלי, יש חשש של ריכוזיות במשק שיכולה להעצים את ההדבקה. כל אלה מחייבים את כולנו להיערך לבאות, למרות שבישראל המצב נראה טוב בגלל אבטלה נמוכה וריסון תקציבי".

האוזר קרא לשמור על גירעון תקציבי נמוך ככל האפשר וקרא לטפל בקבוצת האחזקה הגדולות בישראל: "השיעור הגדל והולך של הסקטור הפיננסי כחלק מהתמ"ג בעולם מצריך טיפול מיוחד כי עשר הקבוצות העסקיות הגדולות בישראל מהוות 40% מהתוצר העסקי, והן ממונפות יותר מהשאר".

יו"ר רשות ני"ע התייחס לגל הסדרי החוב במשק ואמר: "אנחנו צפויים להסדרי חוב ו'תספורות' רבים; זה לא הסוף. למעלה מ-20 מיליארד שקל חוב סחיר מוגדר כ'בעייתי' מתוך 300 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4 מיליארד שקל בלבד לפני חצי שנה. הם לא מאיימים על המשק אבל הם יכולים לפגוע במשקיעים".

לריכוז כל הידיעות מוועידת ישראל לעסקים 2011 - לחצו כאן