שגרירת ברזיל: "רוצים להגיע לאיזון במסחר עם ישראל"

את הדברים אמרה השגרירה במהלך פאנל שעסק בברזיל בועידת ישראל לעסקים ■ הייצוא לברזיל רשם עליה של 25% ועמד על 239 מיליון לעומת השנה החולפת

בוועידת ישראל לעסקים התקיים היום מושב שעסק בהזדמנות העסקית שיש למשקיעים בברזיל בתחומים שונים. המדינה השלישית בעולם שזכתה לכמות השקעות זרות אחרי סין והודו. מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי למשקיעים ברחבי העולם.

במושב השתתפו מריה אליזה ברנגר (maria elisa berenguer) שגרירת ברזיל בישראל, אלסנדרו טיקסיירה סגן השר לפיתוח תעשייה וסחר בינלאומי בברזיל, טטאינה מרטינס פורטו ראש מחלקת סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים בברזיל, ריקרדו סנטנה, אייפקס ברזיל וגיאנ'קרלו ג'רלי מהתאחדות העוסקים בתשתיות בברזיל.

ברזיל שואפת להגדיל את היקפי הסחר בין המדינות, השגרירה ברנגר, ציינה את חוסר האיזון בין הסחר בין ישראל לברזיל, אשר ישראל מייצאת לברזיל בהיקף של מיליארד דולר בשנה וברזיל מייצאת לישראל בהיקף של 200 מיליון דולר.

ברזיל מצויה בצמיחה מסיבית, ושני אירועים מרכזיים שיתקיימו בה צפויים למשוך השקעות רבות. ברזיל אמורה לארח את המשחקים האולימפיים ב-2016 ולאחר את גביע העולם בכדורל ב-2014.

ריקרדו סנטנה מאייפקס ציין את ברזיל כשוק השלישי בגודלו בעולם לקומסמטיקה ומשקאות קלים, השוק החמישי בגודלו בתחום המחשבים, מצד שני רק 6.2% אבטלה. "בשנים האחרונות 30 מיליון ברזילאים עברו את קו העוני ומשתייכים למעמד הבינוני", אמר סנטנה במושב.

מרטינס ציינה גם היא כי 55% מהתושבים משתייכים למעמד הבינוני, "התחום הייצרני אחראי על 27% מהמשכורות, והיא תעשייה מאד מגוונת באופיה", אמרה מרטינס. "שליש מכל השקעות המחקר והפיתוח בברזיל מגיעים מהמגזר התעשייתי, 36% מהמייצאים הגדולים הם חברות טכנולוגיה וכימיקלים"

"שתי המדינות צריכות להתגבר על המרחוק הגיאוגרפי ולשתף פעולה, אמרה מרטינס. "אני מאמינה שהפארק הטכנולוגי החדש בריו דה ג'נרו ימשוך לברזיל עוד חברות ישראליות". מרטינס ציינה כי תחומים רבים יש בהם הזדמנויות כמו תחום הפארמה, ריהוט, מיכון ותכשיטים.

ג'יאנקרלו ג'רלי מהתאחדות התשתית הברזילאית פרט את התחומים שבהם ברזיל מחפשת שותתפים להשקעות משמעותיות: חשמל, מים וסנטיתציה, טלקום, נפט וגז, וכרייה. "השקעות בתשתית הסתמו ב-83.3 טריליון דולר בשנת 2010, רק לפני שבע שנים הם עמדו על 13.5 טריליון דולר. השקעות נוספות נחוצות בעשור הקרוב, כשבכל שנה יש ביקוש ל-100 מיליארד דולר. אנו שואפים להגיע למצב שההשקעה בתחבורה תגיע ל-1% מה-GDP"

(לריכוז הידיעות מוועידת ישראל לעסקים 2011 - לחצו כאן)