זאבי ברגמן: "אקזיט מעשיר רק כמה בנקאים ומייסדים"

מנכ"ל נייס בוועידת ישראל לעסקים: "מוטרד מעתידו של ההיי-טק בארץ; מה שהוביל את ההצלחה זו חדשנות ומצוינות ויש איומים על שניהם"

"אני מוטרד מעתידו של ההיי-טק בארץ", כך פתח זאבי ברגמן, מנכ"ל נייס, את הפאנל בנושא עתידו של ההיי-טק הישראלי בוועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס". לדברי ברגמן, שמנהל היום את אחת מחברות ההיי-טק הגדולות היחידות שקיימות, הסכנה להיי-טק המקומי כבר אינה הסינים או ההודים, שמהווים לדבריו סינרגיה עם כוח האדם הישראלי. הדברים נאמרים על רקע המספרים היורדים של היקפי הסטארט-אפים וההון סיכון שפועלים בישראל.

לריכוז הידיעות מוועידת ישראל לעסקים 2011 - לחצו כאן

"מה שהוביל את ההצלחה זו חדשנות ומצוינות ויש איומים על שניהם", טוען ברגמן, "זה נוגע לכל אחד מאיתנו כהורה, לבינוניות ולחוסר הדרישה למצוינות בגיל הרך במערכת החינוך, ובאוניברסיטאות. בכל מקום בעולם יש קשר בין חברה ליברלית, ביקורתית ופלורליסטית לבין מרכזי היי-טק. הנושאים האלו מאוימים בחברה הישראלית".

ברגמן מציין כי כיום "יש יותר הזדמנויות להפוך חברות ישראליות לגלובליות בעקבות השימוש הגבוה באינטרנט. בנייס אנחנו מחזיקים שורה של ספקים וספקי משנה, החל מקבלני משנה, יועצים שונים ועוד, וזה ערך מוסף אחר לגמרי. חברה שלא גלובלית לא מייצרת את הערך הזה. אני לא רוצה להיות דפני ליף, אבל כחברה גלובלית ההון מתחלק בצורה יותר טובה ויותר צודקת מאשר אקזיט של סטארט-אפ שמעשיר שלושה מייסדים ושני בנקאים".

ד"ר אייב פלד, יו"ר NDS, טען כי "זה אומנם טוב שיש כאן הרבה מרכזי פיתוח, אבל זה לא יכול להיות הבסיס המרכזי להיי-טק המקומי. אני לא ראיתי בסטטיסטיקה על ירידה במספר הסטארט-אפ דבר גרוע. זה לא ארה"ב או הודו שאם צריך עוד מהנדסים אפשר בהכרח למצוא אותם".