מסתמן: בזק לא תגבה 25 שקל עבור קו טלפון לאינטרנט

שר התקשורת משה כחלון תומך בביטול התשלום עבור הקו וממתין להחלטת הדרג המקצועי במשרד התקשורת כדי שיגבו את המהלך

הדרג המקצועי במשרד התקשורת ממליץ על ביטול התשלום שגובה בזק (25 שקל) מספקיות האינטרנט עבור ה-Naked Adsl (הקו העירום - שמשמש לטלפוניה שאינה מסופקת על-ידי בזק אלא על-ידי המתחרים).

ביום שני שעבר סיימו הדרגים המקצועיים את הטיפול בנושא, וכעת הוא מונח לפתחו של מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל, כדי שיוציא אותו לבזק. נודע כי גם שר התקשורת משה כחלון תומך בביטול התשלום עבור הקו וממתין להחלטת הדרג המקצועי במשרד, כדי שיגבו את המהלך.

כפי שנחשף ב"גלובס", ההחלטה במשרד התקשורת לבטל התשלום לחלוטין במקום הבקשה המקורית מבזק להפחית את התשלום, באה לאחר שבזק התנגדה להפחתת המחיר וטענה כי יש להעלותו ולא להורידו ל-15 שקל כפי שקיווה המשרד שתעשה. בזק טענה עוד כי השירות הוא שירות שמסופק על-ידי חברות בזק במדינות רבות בעולם, שבהן משלמים עבורו הרבה יותר מ-25 שקל לחודש.

במשרד הגיעו למסקנה כי הלקוח משלם כפל תשלומים - עבור הגישה לקו האינטרנט ועבור קבלת שירותי הטלפוניה שלו מספק אינטרנט. מכאן שאין מקום לגבות תשלום נוסף ממי שרוצה לקבל שירות אפליקטיבי שמבוסס על קו האינטרנט.

במשרד נשמעו קולות הקוראים גם לאסור על בזק והוט למכור שירות Adsl או מודם כבלים, ושאלה יסופקו רק על-ידי ספקיות האינטרנט שיספקו ללקוח את הקישוריות ותשתית הגישה בחבילה אחת.

בעקבות המלצת הדרג המקצועי, צפוי המשרד לצאת בשימוע קצר וממוקד לבזק, משום שמדובר בתיקון בתיק השירות הספציפי.

הכנסות בזק מהשירות מוערכות ב-40 מיליון שקל בשנה.