מושל פלורידה: "אנחנו רוצים לעשות יותר עסקים עם ישראל"

ריק סקוט בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס": "פלורידה היא מקום נוח לעסקים; מס החברות נמוך ורמת הרגולציה מחמירה פחות והאקלים דומה לישראל"

"אני קורא לישראלים לבוא לעשות עסקים אצלינו", כך אמר הערב (א') ריק סקוט, מושל פלורידה בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". במושב מיוחד שעסק בנושא "פלורידה -כלכלה גלובלית", אמר סקוט כי בא לביקור בפעם הראשונה בישראל כדי לעשות יותר עסקים עם ישראל. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שפתח את המושב בברכות אמר כי "אנשים מפלורידה מרגישים נוח בתל אביב, יש לנו אותו אקלים ואותם החופים. גם את אותו מספר של ישראלים".

"הגענו עם משלחת של 30 אנשי עסקים, פלורידה היא המדינה השלישית בגודלה בארה"ב, המדינה ממוקדת בעסקים, תיירות, וחקלאות. אנחנו רוצים להיות גם המדינה הראשונה בארה"ב שהיא ידידותית ליזמים", אמר מושל פלורידה.

לריכוז כל הידיעות מוועידת ישראל לעסקים 2011 - לחצו כאן

סקוט הסביר שפלורידה היא מקום נוח לעסקים: "אנחנו מנסים ליצור עוד משרות, לדאוג שרמת המיסוי נמוכה, קל לאשר פרוייקטים ולשמור על הסביבה. אין מס הכנסה אישי בפלורידה, מס החברות נמוך ורמת רגולציה מחמירה פחות ואקלים דומה לישראל", הסביר.

עוד הוסיף סקוט כי יש בפלורידה אוכלוסיה יהודית גדולה ופעילה בתחום העסקי. "אני איש עסקים ויודע שכדי לבנות עסקים טובים, צריך ליצור יחסים אישיים והכרויות", אמר.

"פלורידה - יעד נוח לחברות ישראליות"

"העבודה שלי היא למכור את פלורידה לעולם" - אמר מני מנסיה, סגן נשיא בכיר ביחידה לפיתוח מסחר בינלאומי, שהשתתף גם הוא בוועידה. "הם מבקשים להביא חברות ועסקים לפלורידה בעיקר במטרה לייצר עוד ועוד משרות חדשות", הבהיר.

מנסייה הסביר למה דווקא המוקד הוא על פלורידה: "פלורידה של היום היא המרכז התוסס לעסקים ובמיוחד לחברות טכנולוגיה. כשעושים עסקים בפלורידה קונים שניים במחיר של אחד. גישה לשווקים בארה"ב אך באותה מידה לשווקים בצמיחה מואצת בדרום ומרכז אמריקה. אם היינו מדינה עצמאית היינו המדינה ה- 22 בעולם מבחינת היקף העסקים".

מנסייה מאמין שפלורידה יכולה להיות יעד נוח לחברות ישראליות בשל הגיוון הגדול בתעשיות: "חלקאות אך גם סקטור מדעי החיים שהוא אחד הסקטורים הצומחים במדינה. כמו כן, תחומי האווירודינמיקה ואירו-ספייס".

ברנרד מקשי, סגן נשיא ומנהל הפיתוח העסקי בספייס פלורידה, חשף מעט מתחום האווירודינמיקה בפלורידה: "ספייס פלורידה היא רשות עצמאית המומומנת על ידי המדינה וגורמים פרטיים. הרשות היא בעלת אופי מסחרי ותפקידה לספק תמיכה וסיוע לתעשייה. רק לאחרונה עשינו עסקה עם לוקהיד מרטין ואנחנו אחראים על מימון של 25% מהפיתוח שייעשה בפלורידה. אנחנו מאמינים שהתחום הזה חשוב ומרכזי".

מקשי, אמר עוד שבמדינת פלורידה, תחום החלל נחשב לתחבורה של העתיד ולכן מאמינים שיש להשקיע ולקדם אותו. "רק לאחרונה חברת AAR שמספקת שירותים לקהילת המודיעין, העבירה את הפעילות שלה לפלורידה מדרום קרוליינה. בנוסף, בכל שנה יש כוח אדם איכותי שפורש מבסיסי חיל האוויר האמריקני ומחפשים עבודה בשוק הפרטי. בואו לעשות עסקים", קרא.

גרי אפשטיין, יו"ר משותף בחברת עורכי הדין גרינברג טראווריג, הסביר כי כדאי שהחברות הישראליות ששוקלות הקמת פילות בארה"ב כדאי שישקלו לעשות זאת בפלורידה: "המערכת המשפטית נוחה וידידותית. אני מציע לתכנן את המעבר ולהגיע למצב שבו אפשר להינות משני העולמות. וגם שבאים לפלורדיה, צריך לזכור שמחוזות שונים מענקים הטבות שונות, וחלק מהם מאד תחרותיים אחד עם השני. כולם רוצים למשוך חברות שיסייעו ביצירת עוד משרות".