איפה ראיתם את קורזיץ גולשת לזהב?

קיפניס בכורסה: 9 ערוצי ספורט, ואיכשהו תמיד יעדיפו שידור חי של דודו ביטון בליגה הפולנית על-פני תוכן לא סקסי כמו גלישה

1. שלושה ערוצי ברודקאסט שנוהגים לשלב בשידוריהם אייטמים על ספורט יש במדינת ישראל. שבעה ערוצי ספורט ייעודיים יש לנו (ועוד שניים ב-HD), אני לא חזק במתמטיקה, אבל ספרתי עשרה ערוצים, ששייכים לשישה גורמים שונים (ONE, צ'רלטון, ערוץ הספורט, ערוצים 1, 2 ו-10) שהמשותף לכולם הוא התעלמות כמעט מוחלטת מהזהב של לי קורזיץ באליפות העולם שמתקיימת בפרת', אוסטרליה.

רגע, רגע, יכול הקורא המבולבל לומר לעצמו, הרי הזהב של קורזיץ כיכב בכל מהדורות החדשות - מהכלליות ועד למהדורות הספורט הייעודיות. זה נכון כמובן, אבל שחזרו לרגע, מה ראיתם מהזהב של קורזיץ? ראיון ב"סקייפ", באיכות שמזכירה את סרטון התלייה של סדאם חוסיין, קטע קצרצר שמישהו צילם בפלאפון ובו, אם מתאמצים, אפשר לשמוע חצי בית של "התקווה" ו...כן, במהדורת הלילה של "חדשות הספורט" בערוץ 5, ניתן היה לראות גם דקה שלמה מהמשט האחרון.

אני לא רוצה לעורר כאן תיאוריות קונספירציה, אבל מבחינת הצופה הישראלי ייתכן מאוד שלא הייתה בכלל אליפות עולם בשיט, כל המיקום הזה - פרת' שבאוסטרליה נשמע לי קצת חשוד, ובהחלט יש מצב שמתוך רצון לעודד את רוחו השפופה של העם היושב בציון, התקיימה האליפות הזאת בכלל בטנטורה.

זה לא עוד אחד מאותם מאמרים צדקניים שקוראים להעלות ענפי ספורט ספורטיביים אזוטריים על ראש שמחתנו, אבל במדינה שבה ענף השייט הוא הענף האולימפי המוביל, אפשר היה לצפות שמישהו מהערוצים שרוכשים, בין היתר, אליפויות של משטי יאכטות או משחקים של דודו ביטון בליגה הפולנית (בחיי שכבר עדיף לשבת לבד בחושך), ישים תרי זוזים על זכויות השידור של האליפות, אפילו לא בשביל לשדר ב"לייב", אלא כדי לערוך תקציר יומי מכובד. הערוצים הייעודיים יכולים לטעון שמדובר בהחלטה כלכלית לגיטימית, אבל מה התירוץ של ערוץ 1 למשל, ערוץ שחוק רשות השידור לא רק מתיר לו, אלא אפילו מצווה עליו, לפאר ולרומם את הישגי מדינת ישראל גם בתחום הספורט ואפילו מעמיד לו לשם כך תקציב עתק שממומן ממס ייעודי, רק כדי שלא יהיה תלוי באחוזי צפייה לפרנסתו.

במקום זה קיבלנו דקות ארוכות של מושבים עולים באש מטעמם של אוהדי בית"ר, כשאוהד אחד עם קפוצ'ון של "לה פאמיליה" נראה מתעמת עם סדרן או משהו כזה. עם כזה פוטאז' משובח, למה להראות מדליית זהב ישראלית באליפות עולם?

2. שלא תבינו מכך שערוצי הספורט השונים עושים את מלאכתם כאשר מדובר בענפי ספורט פופולאריים יותר, כמו למשל כדורגל. קחו שתיים משלוש הקבוצות שנמצאות במקומות הראשונים בליגת העל בכדורגל: קרית שמונה ואשדוד. עכשיו ננסה תרגיל קטן. בהנחה שאתם חובבי ספורט, נסו למנות מספר שחקנים משתי הקבוצות האלה. אני מוכן להתערב שרובכם מלמלתם עכשיו בבית משהו כמו: נו, זה, הדרוזי, עמאשה - אה, לא הוא עבר בקיץ למכבי חיפה, וההוא עם החברה היפה, רועי, אלרואי משהו, אח, גם הוא בעצם בהפועל, אז זהו, הערבי, חסארמה! ובאשדוד? נו, יש את זה, אח של רביבו וההוא שקוראים לו קולה, זה כינוי בגלל שהוא כהה או שם אמיתי?

אל תרגישו רע עם עצמכם. סביר להניח שחוץ מקטעים של כמה דקות בתוכנית סיכום המחזור לא ראיתם יותר מדי משתי קבוצות הצמרת מהדרום הקרוב והצפון הרחוק. קרית שמונה למשל, תשודר הערב בפעם הראשונה העונה בשידור חי ומלא בערוץ הראשון (השידור היחיד שלה, כשכבר נקבע, נזרק לערוץ 33). וגם אשדוד עוד לא זכתה ולו לשידור אחד.

מה שחייב להחזיר אותנו לטרוניה הקודמת: אם בצ'רלטון למשל, יכולים לטעון להגנתם שהם משדרים כמעט רק את "ארבע הגדולות" משיקולים כלכליים של מנויים חדשים, הרי שלערוץ 1, שלכאורה אמור להיות אדיש לשאלה אם הרייטינג שלו למשחק היה 6.4% או 14.6%, לא יכול להיות הסבר לעובדה שהוא מזניח את הפריפריה, בטח לא בעונה שבה נדמה שקורה בה, מבחינת הכדורגל, משהו לא רע בכלל. למה גם בו צריכה הליגה להתנהל בתוך משולש שקודקודיו הם בלומפילד, טדי וקרית אליעזר?