7 הרוגים בפיצוץ מסתורי נוסף במפעל מתכת באיראן

סוכנות הידיעות האירנית הרשמית IRNA מדווחת היום כי בפיצוץ מסתורי שאירע אמש במפעל במחוז יאזד, נהרגו 7 בני אדם ונפצעו 12 ■ באיראן טוענים שרוב הקורבנות הם אזרחים זרים

תקרית מסתורית נוספת באיראן? פיצוץ במפעל במחוז יאזד במרכז אירן גרם אמש למותם של 7 בני אדם ולפציעתם של 12 נוספים, כך פורסם היום בסוכנות הידיעות האירנית הרשמית, IRNA.

מושל יאזד עזיזוללה סייפי אמר כי הפיצוץ התרחש במפעל המתכת גאדיר א-יאזד ב-19:15 אמש, שעון איראן. לדבריו, חלק מההרוגים הם אזרחים זרים שמתגוררים במחוז. הוא הדגיש שהתקרית עוברת חקירה יסודית.

איראן: לא נשיב את המל"ט לארה"ב

מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים אמר אתמול כי איראן לא מתכוונת להחזיר לארצות הברית את המל"ט החמקן שנמצא בידיה. סגן מפקד משמרות המהפכה, הגנרל חוסיין סלאמי, אמר בריאיון לטלוויזיה האיראנית הממלכתית כי הפרת המרחב האווירי של ארצו בידי ארה"ב היא "פעולה עויינת", והזהיר מתגובה "גדולה יותר", אולם סירב לפרט כיצד עשויה טהרן להגיב לאירוע.

"בכל הקשור לטכנולוגיה, הפער בינינו ובין האמריקנים ובין הציוניים אינו כה גדול בכדי שהחזקת המל"ט הזה תהיה חלום. מדינות אחרות עשויות לראות בו משהו מדהים", אמר הגנרל סלאמי. "ידינו אינן קשורות במלחמות מודיעיניות וממוחשבות, אבל לאויבינו אין הבנה עמוקה של היכולות שלנו, ואני מייעץ להם לחשוב על כך יותר".

עוד דווח אתמול, כי איראן הודיעה שבכוונתה לפתח מטוס "חמקן" דומה לזה שנתפס. יומיים אחרי שמל"ט אמריקני הופל בשמי המדינה, הציג שלטון האייתוללות לראווה ביום חמישי האחרון את כלי הטיס. רשת החדשות האיראנית Press TV שידרה תיעוד ראשון של כלי הטיס של ארצות הברית, שלטענת גורמים בטהרן עסק במשימות ריגול בשמי הרפובליקה האסלאמית.

לפי דיווחי הטלוויזיה האיראנית, המל"ט המדובר הוא מדגם RQ-170 Sentinel. רוחב כל אחת מכנפיו הוא כ-26 מטרים ואורכן 4.5 מטרים. גובהו של כלי הטיס-1.84 מטרים. וגובה של 1.84 מטר. כלי הטיס צויד במערכות מתקדמות שהקנו לו יכולות מעקב, איסוף נתונים, תקשורת ועוד.