"סגירת ערוץ 10 עצובה? עצוב שחזאי מרוויח 100 אלף שקל"

כך כתבה בפייסבוק עדנה חלבני, ראש אגף במשרד רה"מ ■ דני רופ: "תתביישי לך! פרסום לשון הרע יכול לעלות לך 3 משכורות דימיוניות ומופרכות של אותו חזאי"

שעות ספורות לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת דחתה את ההצעה לאפשר פריסת תשלומים לערוץ 10, ולאחר תגובתו של מנכ"ל הערוץ שאמר כי ב-27 לינואר יוחשך המסך, פרצה מהומה בפרופיל הפייסבוק של שרון למברגר, מנהל ערוצי הלייף-סטייל בחברת התוכן והערוצים "ענני תקשורת", בין חזאי הערוץ דני רופ לבין עדנה חלבני, העובדת במשרד ראש הממשלה.

זמן קצר לאחר היוודע החלטתה של ועדת הכלכלה, כתב למברגר בפרופיל הפייסבוק שלו: "נפל דבר בישראל. ועדת הכלכלה גזרה גזר דין מוות על ערוץ בישראל ועל אלפי עובדי ענף התקשורת, הפרסום, ההפקה, התוכן בכלל".

צפו במנכ"ל ערוץ 10 "פותח הכל " על הבמה

פייסבוק ענני תקשורת / מתוך: פייסבוק
 פייסבוק ענני תקשורת / מתוך: פייסבוק

הפרסום של למברגר הצית ויכוח יצרי ביותר, כאשר ראש אגף ביקורים וקשרים בינלאומיים במשרד ראש הממשלה, עדנה חלבני, כתבה ללמברגר בתגובה: "נורא עצוב, רק חבל שהשקיעו סכום כל-כך גדול במשכורות-העתק ולא בתכנים, כשחזאי מרוויח 100,000 שקל לחודש, זה ממש עצוב!!!!!!!!!!!".

פייסבוק ענני תקשורת / מתוך: פייסבוק
 פייסבוק ענני תקשורת / מתוך: פייסבוק

חלבני המשיכה וכתבה: "זה מתחיל מהחזאי, ואי-אפשר להתעלם מזה. אם רוצים סימפטיה, שיתחילו לשתף פעולה ולקצץ בסכומי-העתק. אני אזרחית קטנה שמסתכלת על החזאי, אין מה לעשות..."

הדיון בפרופיל הפייסבוק עוד איכשהו נשאר בגדר הגבולות המקובלים, עד שלדיון הצטרף החזאי של ערוץ 10, דני רופ, והשתלח בביקורתה של חלבני על משכורתו החודשית: "גברת חלבני היקרה מכל, בתור עובדת מדינה כדאי מאד שתשקלי את דבריך שאת מפרסמת בפומבי!!", כתב רופ והוסיף: "את עובדת תחת אדם שמקדם את חוק לשון הרע! להזכירך... פרסום לשון הרע יכול לעלות לך כמו 3 משכורות דימיוניות ומופרכות של אותו חזאי! כך נראים ונשמעים עובדי מדינה בכירים, ותרשי לי לא להגיד מה אני באמת חושב על אנשים קטנים וקנאים כמוך!!!"

פייסבוק ענני תקשורת / מתוך: פייסבוק
 פייסבוק ענני תקשורת / מתוך: פייסבוק

עוד הוסיף רופ: "הבעיה של ערוץ 10 זה משכורות, הא?? בואי נחפש קצת מה קורה בשירות המדינה אולי? כמה מרוויחים? מה התנאים? חבר מביא חבר... פרוטקציה..שחיתות, אונס, בתי סוהר... שר אוצר בכלא!!! המדינה במצב מעולה כי הפקידים שעובדים בה הגונים ישרים ולא מרוויחים כלום. תתביישי לך, בתור עובדת מדינה, לדבר כך בפומבי ולהשמיץ אדם אחר שמתפרנס בכבוד מהענף 22 שנה!!! כך נראית המדינה שלנו, ולכן ערוץ 10 כנראה ייסגר! בושה".

כמובן שמכאן זה רק הלך והתדרדר. חלבני הגיבה לדבריו של רופ וכתבה:"חברים יקרים, יש כאלה שלא הבינו את המסר. אני חוזרת על דבריי: לדעתי האישית והבלעדית, צריך להשאיר את ערוץ 10, אולם למען ציבור כמוני, גם העובדים צריכים לשתף פעולה, ולמען הניראות אפשר גם לרדת בשכר".

את החזאי של ערוץ 10 זה לא הרגיע: "אישה קטנה וקנאית, אתבע אותה על לשון הרע, ובדרך אראה לה העתק מהחשבונית שאני מוציא לחדשות 10 כהוכחה לזה שהיא מוציאה לשון הרע, ועוד בתור עובדת מדינה!".

פייסבוק ענני תקשורת / מתוך: פייסבוק
 פייסבוק ענני תקשורת / מתוך: פייסבוק

משם נסוגה חלבני, אולי מחשש אמיתי שחוק לשון הרע המתוקן יפעל לרעתה, וכתבה: "דני, חבל שאתה מתבטא כך. אם טעיתי לגבי המשכורת שלך, אני מתנצלת. אינני מקנאה במשכורתך. אין ספק, קלעת בול: אני באמת אישה קטנה, כולה מטר ושישים!!!".