"אין שום סיכוי שתיבחר באמריקה אם אתה מעלה מסים"

כך ציין היום מושל פלורידה ריק סקוט בוועידת ישראל לעסקים ■ העיתונאי דניאל גרוס: "המסר שלי הוא ברור: אל תנסה להקטין או לזלזל בכלכלה האמריקנית"

דניאל גרוס, עיתונאי אמריקני-ישראלי בכיר, אמר היום בפאנל ארה"ב במסגרת ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" כי "אני אופטימי, לבטח לעומת כל השאר, מאז בחירתו של הנשיא אובמה. המסר שלי הוא ברור: אל תנסה להקטין או לזלזל בכלכלה האמריקנית. אנו רואים התאוששות די מדהימה ואנו כבר רואים שיפור ניכר ברווחי החברות הגדולות. מה שיש לנו זה בעיות מבניות יותר. הדברים אכן משתפרים, אכן יש התאוששות ואנו רואים, מבחינת מאקרו, שהנתונים מראים שארה''ב מתאוששת ואירופה היא זו שנופלת".

לריכוז כל הידיעות מוועידת ישראל לעסקים 2011 - לחצו כאן

ריק סקוט, מושל פלורידה, אמר כי "אין שום סיכוי שתיבחר באמריקה אם אתה מעלה מסים. אני תמיד אומר שרק הפחתת מסים והפחתת ההוצאה והפחתה ברגולציה היא המפתח לצמיחה. אני הפחתתי מסים בפלורידה. ולראייה, אנו המדינה שההכי מייצרת משרות במגזר הפרטי. וגם איזנו את הגרעון שלנו בפלורידה. אף שיפרו לנו את תחזית דירוג האשראי שלנו, אנו בכוון הנכון".

דומיניק ברטון, מנכ''ל מקנזי עולמית, ציין כי "צריכים להיזהר לפני שמתחילים להעלות מסים. זה יכול לפגוע ביצירת עבודה. אני מעדיף לדבר על שינוי פיסקאלי ובנייה מחדש. אני מאמין שבסוף כן תהיה איזושהי עלייה במסים אך אני לא חושב ששם צריכים לשים את הדגש".

"סוגיית האבטלה קריטית לבחירות בארה"ב"

מלקום אונליין, סגן יו''ר ועדית הנשיאים של הארגונים היהודים בארה''ב, ציין כי "כולם הולכים לסבול מהקיצוצים בתקציב האמריקני. הקונגרס תומך באופן גורף בישראל. זה מדהים לראות כי ישראל הוא הנושא היחיד שיש בקונגרס האמריקני הסכמה רוחבית מקיר לקיר. ניתן לראות את זה בכמה דוגמאות בשנים האחרונות. אנו רואים כי היחס בין ישראל לארה"ב מפסיק להיות נתפס כ"תלות" אלא יותר כ"השקעה". יש הכרה ברוב אוכלוסייה של ארה''ב כי התמיכה שלנו לישראל היא לטובת ארה"ב. יש נכונות, מכל המועמדים להמשיך בקו הזה. היחס בין ישראל לארה'ב השתנה: עכשיו זה לא רק מה ארה''ב יכולה לעשות עבור ישראל, אלא מה ששנינו יכולות לעשות האחת עבור השנייה. הסיפור לפיו הגיע הדוד העשיר עם הכסף - נגמר".

דיוויד מקובסקי, בכיר במכון ושינגטון, אמר כי "יש אמרה לפיה אין בחירה מחדש של נשיא בארה''ב עם שיעור האבטלה מעל 7.2%. אני לא יודע עם זה מספר קסום או מה. אבל המסר של האמרה הזו ברור: חייב להיות שיפור. האזרחים חיייבים להשתכנע שהדברים הולכים לכוון טוב יותר, אחרת הוא לא יבחר. מה שהאזרחים ירצו לראות אם יש מגמה ברורה של ירידה. זה מה שהאזרחים ירצו לראות. מה שבטוח הוא שללא שיפור באבטלה, אובמה יהיה נשיא לסיבוב אחד בלבד והוא אפילו אמר את זה בעצמו. לכן סוגיית האבטלה תהיה קריטית ממש בבחירות".