ביהמ"ש מינה כונסת נכסים למפעל הפלסטיק "סלינה"

במסגרת הפשרה התחייבו עובדי המפעל להסיר את המחסומים שהציבו בפתח המפעל בנצרת-עלית, לשוב לעבודה מלאה ולשתף פעולה עם כונסת הנכסים

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, אישר היום (ב') את ההסכמה אליה הגיעו עובדי מפעל הפלסטיק "סלינה" (חברת סלינה תעשיות), עם בעלי המפעל ועם בנק הפועלים, ומינה את עו"ד דורית לוי-טילר ככונסת נכסים מפעילה וזמנית לנכסי המפעל.

במסגרת הפשרה התחייבו עובדי המפעל להסיר את המחסומים שהציבו בפתח המפעל בנצרת-עלית, לשוב לעבודה מלאה ולשתף פעולה עם כונסת הנכסים.

באי-כוח העובדים והחברה מסרו לבית המשפט כי מרשיהם מסכימים למינוי כונס נכסים מפעיל ומכירה לרוכש. השופט איתן אורנשטיין שיבח את הצדדים על שהגיעו להסכמות אלה.

כונסת הנכסים תפעל לניהול המפעל כעסק חי ולמציאת רוכש. כמו כן היא תדאג לתשלום השכר לעובדים.

מפעל סלינה תעשיות הוקם בנצרת-עלית בשנת 1972 על-ידי חיים גיטרמן, בעלי המפעל עד היום, ועיקר עיסוקו בייצור יריעות פלסטיק לתעשיית המזון. בעת האחרונה נקלע המפעל לקשיים כלכליים ולא מסוגל היה לשלם משכורות בסך כולל של כמיליון שקל לעובדיו.

בעקבות המצב התבצרו מאז יום חמישי האחרון כ-150 עובדים במפעל, הבעירו צמיגים והפגינו במחאה על כך שהנהלת המפעל לא ביקשה סיוע שיכול היה למנוע את קריסת המפעל.

במקביל לדיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, הוגשה בקשה להקפאת הליכים של מפעל סלינה לבית המשפט המחוזי בנצרת. בעקבות ההחלטה על מינוי כונסת נכסים מפעילה, הוחלט לדחות לפחות לפי שעה את ההקפאה.