יעקב גנות סירב למשרת מנכ"ל משרד רה"מ - מסיבה אישית

בעקבות הסירוב התאחדו אנשי נתניהו סביב מועמדותו של עו"ד הראל לוקר ■ המינוי צפוי להיות מאושר בישיבת הממשלה הקרובה

יעקב גנות, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, נאלץ לדחות מסיבות אישיות את פניותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתמנות לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. מינויו של עו"ד הראל לוקר לתפקיד יובא לאישור בישיבת הממשלה הקרובה, לאחר שאתמול הושלמו כל ההליכים המינהלתיים לאישור המינוי.

עם הקמת הממשלה הנוכחית, שימש גנות בתפקיד ראש מינהל האוכלוסין במשרד הפנים, תחת השר אלי ישי, שהמשיך בתפקיד עוד מימי הממשלה הקודמת. כאשר התקבלו החלטות על היקפים גדולים בהשקעות מדינה בתחומי תשתיות תחבורתיות, ביקש שר התחבורה, ישראל כץ, למנות את גנות לתפקיד מנכ"ל משרדו. על דעת ראש הממשלה פנה כץ לגנות שקיבל את תפקיד מנכ"ל משרד התחבורה.

נתניהו חיפש יכולת ביצוע

לפני כשנה, לאחר השריפה הגדולה בכרמל, כאשר נחשף המשבר המתמשך בשירותי הכיבוי והתבררה הקריסה בהתנהלות הארגונית הקיימת של מספר רב של תאגידים עירוניים, הכפופים ישירות לראשי הרשויות, הוחלט להקים רשות כיבוי ארצית תוך ביצוע השקעות. בהסכמה בין נתניהו לשר לביטחון פנים, הוחלט לגייס את גנות לרכז את המשימה החדשה והדחופה. גנות אשר משמש כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים, היה בעבר מפקד המחוז הצפוני במשטרה, מפקד מג"ב, מפקד אגף התנועה וראש שירות בתי הסוהר.

כמה שבועות לפני שאייל גבאי עזב את תפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, פנה נתניהו לגנות וביקש ממנו שיקבל את תפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, נתניהו התכוון להביא איש ביצוע עם יכולת מוכחת, שיעמוד מול תקופה של תהפוכות כלכליות ואפשר גם פנים-פוליטיות. בין השניים התקיימו מספר שיחות. גנות אמר לנתניהו כי הוא רואה בפנייתו כבוד והערכה, כי היה שמח לבצע את התפקיד בעבודה משותפת, אולם הוא נאלץ לדחות את ההצעה מסיבות אישיות.

לוקר יתחיל בשבוע הבא

מועמדותו של גנות נתמכה על ידי ראשי לשכת ראש הממשלה, נתן אשל וגיל שפר, וכן על ידי יועצו האישי של נתניהו, שעיה סגל. עם זאת, אחרי סירובו של גנות וככל שהתקדם מינויו של עו"ד הראל לוקר לתפקיד, התאחדו אנשי ראש הממשלה מאחורי המינוי. עו"ד לוקר, 46, משמש בחמש השנים האחרונות כשותף בכיר וחבר צוות הניהול במשרד עורכי הדין ש. פרידמן ושות. הוא בעל ניסיון עשיר במגזר העסקי ובממשק עם משרדי ממשלה. לוקר כבר חתם על הסכם ניגוד עניינים והוא צפוי להתחיל בתפקיד בשבוע הבא.