גילת עשויה לזכות בחוזה של עשרות מיליוני שקלים

הערכות: גילת היא אחת המתמודדות בשלב הגמר במכרז של ממשלת קולומביה שנמצא בשלבי הסיום, ואם תזכה היא תרחיב את פעילותה במדינה

הפעילות של חברת ציוד התקשורת גילת לוויינים בקולומביה ידעה בשנים האחרונות עליות ומורדות. בשנים 2007-2008, קשיים בחוזה עם ממשלת קולומביה פגעו מהותית בדוחות החברה, אך ב-2009-2011 היא חזרה לצמוח שם, הכירה בהכנסות גם משנים קודמות, והאריכה את ההסכם עם הממשלה המקומית.

מתברר שגם היום יש בקולומביה הזדמנויות לגילת. ל"גלובס" נודע, שגילת מתמודדת במכרז שנמצא בשלבי הסיום שלו. המכרז הוא בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים, ולפי ההערכות גילת היא אחת מהמתמודדות בשלב הגמר של המכרז. אם וכאשר גילת תזכה בחוזה, היא עשויה להרחיב את פעילותה הקיימת בקולומביה.

גילת מפתחת תחנות לוויין זעירות שמיועדות לתקשורת, ומספקת אותן יחד עם שירותים נלווים. נכון לסוף השנה שעברה, גילת העסיקה 226 עובדים במדינות קולומביה ופרו, מתוך 1,280 עובדי החברה - כלומר כ-18% מסך העובדים שלה. עיקר הפעילות של גילת בקולומביה ובפרו היא לאספקת שירותי טלפוניה ואינטרנט לאזורים כפריים מרוחקים. בניגוד לפעילותה במקומות אחרים ברחבי העולם, גילת לא רק סיפקה את התשתית במדינות אלה, אלא היא גם פועלת כספקית התקשורת בעצמה. במסגרת זו ההכנסות משתי מדינות אלה הגיעו ל-35.9 מיליון דולר בשנת 2010.

גילת נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 165 מיליון דולר. החברה מנוהלת כיום על-ידי אחד ממייסדיה - עמירם לוינברג, אך בעקבות תיקון 16 לחוק החברות הישראלי, לוינברג צפוי לפרוש מתפקיד המנכ"ל בסוף השנה ולהישאר בתפקיד היו"ר. במקומו ייכנס לתפקיד ארז ענתבי, שכיהן בתפקידים שונים בגילת ב-20 השנה האחרונות.

מגילת נמסר בתגובה כי בקולומביה מתנהל מכרז לתקשורת לוויינית שגילת משתתפת בו. יחד עם זאת, טרם נחתם חוזה כלשהו, ועל כן החברה אינה יכול למסור פרטים נוספים בשלב זה.