הטיפ היומי: ענקית אנרגיה עם פוטנציאל עלייה של 26%

מחלקת המחקר של ברקליס קפיטל ממליצה על מניית שברון בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 139 דולר

חברת שברון פועלת בתחום הנפט, כימיקלים, ייצור חשמל ואנרגיה ברחבי העולם. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ואחסון של נפט גולמי וגז טבעי, וכן בזיקוק נפט גולמי ומוצרי נפט ושיווקם בעולם. החברה, אשר הוקמה ב-1879, פועלת תחת המותגים Texaco ,Chevron ו-Caltex ומרכזה בסן רמון, קליפורניה.

פרסום התוצאות הכספיות של החברה לרבעון השלישי השנה חיזקו את דעתנו, כי שברון הינה אחת המועדפות בסקטור חברות הנפט. אנו מעריכים כי החברה הרוויחה 25.9 דולר לחבית ברבעון - 4.6 דולר לחבית יותר מהמתחרה הענקית XOM, רווח שהפך את שברון לגדולה בענף. בנוסף, החברה מדורגת בעקביות כאחת הטובות ביותר בסקטור, עם פרמיה הגבוהה ב-5 דולר לחבית בממוצע מהחברות האחרות.

אנו סבורים כי מחיר החברה אטרקטיבי בהשוואה לסקטור. להערכתנו, החברה נסחרת לפי מכפיל רווח תפעולי של 5.5 לשנת 2012, ומוצאים כי מחיר המניה נמוך לפי מכפיל הרזרבות המוכחות שלה. כמו כן, אנו מעריכים כי החברה נסחרת לפי 16.6 דולר לחבית, ומאמינים כי הסיכון הגלום ברכישות גדולות מתומחר בחסר על-ידי השוק.

הודות לשוויה האטרקטיבי, ביצועים גבוהים בתחום האקספלורציה והשיפור במאמצי החברה לעמוד ביעדי הייצור, אנו מאמינים כי שברון תוכל להכות את מתחרותיה.

אנו ממליצים על מניית שברון "תשואת יתר", ומעלים את מחיר היעד ב-2% ל-139 דולר, המגלם פוטנציאל אפסייד של 26% על מחירה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, ברקליס קפיטל