בלוגרים לח"כ לוין: לא להחיל עלינו את התיקון לחוק לשון הרע

אתר סלונה, המהווה פלטפורמה לכ-6,000 בלוגרים: "הדרישות שהחוק מעמיד בפני הבלוגר, שכותב ללא כל משאבים מערכתיים מלבד זמנו הפרטי, הן בלתי אפשריות"

מחאת הבלוגרים נגד חוק לשון הרע ממשיכה. בלוגרים מרכזיים פנו היום (ג') לח"כ יריב לוין, יוזם התיקון לחוק לשון הרע, בדרישה לא להחיל את ההצעה עליהם.

"התיקון לחוק יוצר אווירה של איום וסכנה אישית, בעיקר עבור הבלוגר העצמאי שלא נהנה מגב משפטי מערכתי. הדרישות שהחוק מעמיד בפני הבלוגר, אשר כותב ללא כל משאבים מערכתיים מלבד זמנו הפרטי, הן בלתי אפשריות", כתבו הבלוגרים במכתב לח"כ לוין.

מלחמת הבלוגרים בתיקון להצעת החוק ובחברי הכנסת התומכים בו המשיכה היום עם מכתב חדש שיזם אתר סלונה, שמהווה פלטפורמה לכ-6,000 בלוגרים, הטוענים כי החוק הנוכחי מספיק מרתיע מהוצאת לשון הרע.

"בישראל פועלים כיום מיליוני יוצרי תוכן, בין אם בלוגרים, חברי רשתות חברתיות, כותבי פורומים ועוד. אנו מאמינים כי תרבות הכתיבה הפורחת בישראל היא העיתונות החדשה, ומהווה את אחד הביטויים היפים ביותר לערכי הדמוקרטיה ולחופש הביטוי", נכתב.

לדבריהם, השינויים בחוק ירתיעו את הבלוגרים העצמאיים וכותבי הדעות והביקורת מלכתוב. "הבלוגספירה הישראלית עלולה לשנות את פניה באופן בלתי הפיך, תוך שהיא פועלת תחת פחד", התריעו הבלוגרים, והוסיפו כי "מדינה דמוקרטית צריכה לעודד חופש כתיבה, ביטוי וביקורת, תוך שמירה על ציות לחוקי מדינת ישראל".

בין החתומים על המכתב: עו"ד יהונתן קלינגר, בועז גאון, שוקי גלילי, רונית הבר, כרמל וייסמן, גל ברקן, אורי בן-דב, נועם שיזף, חלי גולדנברג, אורית אגמי, ארנה קזין ואסתי סגל.

אתר סלונה יזם לפני כשבועיים את המהלך הראשון נגד התיקון לחוק לשון הרע, במסגרתו עשרות בלוגרים פרסמו כתבות בנושא, אשר עוררו דיון ביקורתי נרחב נגד החוק.

הטענה העומדת במרכז המחאה היא שהתיקון לחוק יוצר אווירה של איום וסכנה אישית, בעיקר עבור הבלוגר העצמאי שלא נהנה מגב משפטי מערכתי, וכי הדרישות שהחוק מעמיד בפני הבלוגר אשר כותב ללא כל משאבים מערכתיים, מלבד זמנו הפרטי, הן בלתי אפשריות.

בהקשר זה נזכיר כי לשכת העיתונות הממשלתית הודיעה היום כי בלוגרים יוכלו מעתה לקבל תעודת עיתונאי.