צפו: לירות באנשים ובמבנים על גבי המפות של גוגל

חברת פרסום הולנדית השתמשה בשירות צילום הרחובות של גוגל ליצירת משחק יריות בגוף ראשון בדומה למשחק המלחמה הפופולרי Call Of Duty ■ גוגל בתגובה חסמה את הגישה שלה לשירות

מכורים למשחקי המלחמה של Call Of Duty או Battlefield? תמיד תהיתם איך יכולים המשחקים הללו להיראות בעולם האמיתי? מסתבר שעד לפני כמה שעות יכולתם באמת להתנסות בזה.

חברת הפרסום ההולנדית Pool Worldwide יצרה משחק חדש בשם Google Shoot View, בו הגולשים יכלו ליהנות מחווית משחק מלחמה בגוף ראשון כאשר סביבת המשחק היא לא אחרת מאשר צילומי הרחובות של שירות Google Street View המפורסם. כפי שניתן לראות בסרטון, השחקן אותו אתם מגלמים אוחז ברובה מסוג M4A1, כאשר התנועה שלו במרחב מתבצעת בתוך הצילומים הממשיים של רחובות הערים השונות שצילמו הרכבים המיוחדים של גוגל. כך, על פי ההדגמה בסרטון, ניתן לטייל ברחובות ניו-יורק או פריז עם רובה סער ולדמיין שאתם בעיצומו של מבצע צבאי המתרחש ממש עכשיו.

לרוע מזלכם, גוגל מאוד לא אהבו את השימוש הקיצוני שעשתה חברת Pool Worldwide בגישה החופשית שמאפשרת גוגל לקבצי ה-API (קבצי פיתוח) של Google Maps ו"סטריט-ויו", ולכן כעבור זמן קצר חסמה את הגישה של חברת הפרסום ההולנדית לקבצים הללו. האתר המקורי נשאר באוויר במשך כמה שעות לאחר מכן, כאשר הופיעה בו הודעה מטעם חברת הפרסום שאומרת כי המשחק יחזור לפעול בקרוב. נכון לעכשיו, האתר הוסר לחלוטין.

יש מי שיבקר את גוגל על העובדה שפעלה לחסום את המשחק הזה, אך מצד שני ניתן באיזשהו מקום להבין זאת: בתמונות רבות בשירות ה"סטריט-ויו" מופיעים אנשים אמיתיים שנקלטו בעדשת המצלמה של רכבי גוגל, ויש לתהות האם זה הגיוני שבקלות כזו אפשר, גם אם זה באופן וירטואלי לחלוטין, לכוון רובה אל עבר דמותם ולבסס משחק מלחמה בהשתתפותם.