אושר שכר שנתי של 2.7 מיליון שקל לאיזנברג בישרס

עופר ליברזון מבקש 1.8 מיליון שקל בשנה מטאגור

אסיפת בעלי המניות של חברת הנדל"ן ישרס , אישרה היום (ג') את תנאי השכר של בעל השליטה בחברה, שלמה איזנברג, בתפקידו כמנהל העסקים הראשי שלה.

איזנברג ביקש לאשר לו מחדש (במסגרת תיקון 16) משכורת חודשית בעלות של כ-162 אלף שקל כמנהל העסקים הראשי של ישרס, בהיקף משרה של 65%, שכר רבעוני של 193 אלף שקל בגין שירותיו כיו"ר החברה הבת רסקו, בונוס ופיצוי של 18 משכורות בסיום כהונה. ב-2010 עלות שכרו עמדה על 2.7 מיליון שקל.

איזנברג מחזיק ב-12% מהונה של ישרס באופן ישיר, ובאמצעות חברת ערד השקעות הוא מחזיק בכ-72% נוספים. שיעור החזקות הציבור בישרס עומד על 16.2%. שכרו של איזנברג אושר חרף המלצה הפוכה של אנטופי יועצים.

ומישרס לחברת נדל"ן אחרת, טאגור קפיטל. "המענק נקבע בהתחשב בהישגיו של מר ליברזון בחברה משנת 2007 ועד היום", כך מסבירה טאגור את דמי הניהול ליו"ר החברה ואחד מבעלי השליטה - עופר ליברזון -בסך 1.8 מיליון שקל בשנה. בהתאם לתיקון 16 לחוק החברות, נדרש אישור ההחלטה לרוב בין בעלי מניות המיעוט שיגיעו לאסיפה ביום ראשון הקרוב.

מה הם אותם "הישגים" של מר ליברזון בחמש השנים האחרונות, שבגינם הוא זכאי אליבא דטאגור לדמי ניהול גבוהים כל כך? אולי שער המניה שצנח בכ-90% במהלך התקופה, והביא את החברה לשווי של 16 מיליון שקל בלבד, או שמא ההפסדים שנצברו בסך של 53 מיליון שקל במהלך התקופה.

למרות כל אלו ליברזון הוא כבר היום מנהל מוערך על-ידי דירקטוריון טאגור וועדת הביקורת שלו. בשנים 2007-2011 הוא גרף שכר בעלות של כ-7.5 מיליון שקל, סכום מכובד בכל קנה מידה. אלא שליברזון רוצה יותר - ובמקום הסכם הניהול הקיים, המעניק לו 1.5 מיליון שקל בשנה, מוצע כאמור להעלות את דמי הניהול ב-20% ל-1.8 מיליון שקל בשנה.

מצב חברת הנדל"ן הפעילה ברומניה אינו מזהיר במיוחד בלשון המעטה. "להערכת החברה אין ודאות שבמהלך השנים 2012-2013 ינבעו לה תזרימי מזומנים חיוביים מפעילות שוטפת", מסרה טאגור בחודש שעבר. לחברה יש היום תזרים מזומנים שלילי של כ-5 מיליון שקל מפעילות, ואין לה הכנסות משמעותיות מתחום פעילותה.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה טאגור בהפסד של כ-5 מיליון שקל, בהמשך להפסד של כ-20 מיליון שקל ב-2010 כולה. חשש המשקיעים בא לידי ביטוי בתשואה של 33% שבהן נסחרו האג"ח, הכוללות חוב של כ-40 מיליון שקל.