פסגות על רציו: המניה תעלה לכל היותר ב-6%

פסגות על סקטור הגז: "תגליות גז דרמטיות בקנה מידה עולמי, הסתברויות גבוהות בפרוספקטים הנבחנים עתה, הערכות חברת נובל אנרג'י לפוטנציאל נוסף בהיקף של 20 tcf, ועניין מצד משקיעים בינלאומיים, מעידים על פוטנציאל רב שטרם מוצה"

בבית ההשקעות פסגות מתחילים לסקר את יחידות ההשתתפות של רציו בהמלצת "החזק", ובמחיר יעד של 35 אגורות - לעומת מחיר בסיס של 33 אגורות בבורסה היום.

"מומלץ להיחשף לפרויקט 'לוויתן' באמצעות השקעה ביחידות ההשתתפות של אבנר , לאור תמחור נוח ביחס למחיר היעד, הישענות על פורטפוליו רחב ופוטנציאל להצפת ערך בבלוק 12", כותב טל שריזלי, מנהל מחלקת המחקר בפסגות, בסקירה עכדנית על שותפויות הגז.

לדבריו, "שותפויות הגז נבדלות ברמות הסיכון ובפוטנציאל הצפת הערך". בפסגות מעלים את ההמלצה לישראמקו ל"קנייה" ומותירים את ההמלצה לאבנר ודלק קידוחים על "החזק", "ישראמקו מומלצת בקנייה על רקע פער ממחיר היעד וסיכון סביר הנובע מהתקדמות הפיתוח ב'תמר'", לדברי שריזלי.

בפסגות מציינים כי הערכות השווי בתחום הגז כרוכות באי-ודאות גבוהה במיוחד וכי סטיית התחזיות מהתוצאות בפועל עלולה לגרור שינויים דרמטיים בתמחור.

תחזיות ותגליות נפט פסגות
 תחזיות ותגליות נפט פסגות

בבית ההשקעות מעדיפים השקעה בישראמקו על רקע הישענות עם פרויקט "תמר" שצפוי לספק את עיקר תצרוכת הגז במשק בשנים הבאות. "דומיננטיות בשוק, לצד פיתוח העומד בלוחות הזמנים ובתקציב, מצמצמים את סיכוני ההשקעה", לדברי שריזלי.

אבנר, דלק קידוחים ורציו מומלצות ב"החזק", על בסיס תמחור ההחזקות שלהן בתגליות הגז הקיימות. "לשותפויות יש פוטנציאל להצפת ערך דרמטית במקרה של תגלית נפט ב'לוויתן'", אומר מנהל מחלקת המחקר.

לסיכום הסקירה על שותפויות הגז, שריזלי כותב כי "תגליות גז דרמטיות בקנה מידה עולמי, הסתברויות גבוהות בפרוספקטים הנבחנים עתה, הערכות חברת נובל אנרג'י לפוטנציאל נוסף בהיקף של 20 tcf, ועניין מצד משקיעים בינלאומיים, מעידים על פוטנציאל רב שטרם מוצה".