סוני-אריקסון RAY - סמארטפון קטן ומעוצב

הצג הקטן יחסית בגודל 3.3 אינץ' מבדל את ה-RAY ממכשירים אחרים, אבל הוא גם סוג של חרב פיפיות - המקלדת קטנה מדי לשימוש בתצוגת מקלדת מלאה ■ המכשיר מתאים לאנשים שמחפשים מכשיר קטן ממדים, אבל עדיין רוצים סמארטפון

שותפות הסלולר סוני-אריקסון סופרת לאחור את ימיה לקראת רכישת חלקה של אריקסון על-ידי סוני. בינתיים המכשירים המשותפים ממשיכים לצאת לשוק.

מסך, מקלדת וסוללה

הצג, שגודלו 3.3 אינץ', מבדל את ה-RAY ממכשירים אחרים, משום שהוא קטן יחסית. הסיבה היא שמדובר במכשיר שהמראה הקטן הוא מה שמייחד אותו. האיכות מוצלחת מאוד באמצעות מנוע Mobile BRAVIA, כאשר הצבעים נראים חדים ומבריקים. הצג אמור להיות עמיד לשריטות. חבל רק שהחברה לא ניצלה את השטח הנותר של המכשיר כדי להגדילו, או לחילופין, להקטנתו.

גודל המסך הוא סוג של חרב פיפיות: המבנה נוח, אך המקלדת קטנה מדי לשימוש בתצוגת מקלדת מלאה. יש גם מקלדת במצב לוח מקשים של טלפון רגיל, מה שלטעמנו נתן תחושה של שנת 2007. מצד שני, אנשים שלא רגילים לסמארטפונים - ונראה שזה הקהל של המכשיר - אולי לא ירגישו בחיסרון הזה.

הסוללה בעייתית והיא אוזלת מהר מדי.

ממשק ומצלמה

גרסת האנדרואיד ג'ינג'יירבירד 2.3.3 של גוגל, כאשר עליו מולבשת מעטפת של סוני-אריקסון, המספקת חיבור לא מספיק נוח לטעמנו עם פייסבוק. המצלמה בעלת חיישן של 8 מגה פיקסל וסיפקה איכות תמונה טובה מאוד, אולם אין כפתור צילום פיזי (כך שהצילום מתבצע רק בנגיעה על המסך). גם איכות מצלמת הווידיאו בתקן HD 720p סיפקה תוצאות לא רעות.

יכולות נוספות

מעבד במהירות של 1 ג'יגה הרץ, זיכרון פנימי של 300 מגה וכרטיס זיכרון שמגיע בנפח של 4 ג'יגה (תמיכה בעד 32 ג'יגה).

בשורה התחתונה

מתאים לאנשים שמחפשים מכשיר קטן ממדים, אבל עדיין רוצים סמארטפון.

מחיר

בפלאפון 2,520 שקל (או 70 שקל ב-36 תשלומים).

ציון

8.