לראשונה: מישורים בהשקעה בארה"ב בהיקף של כ-14 מ' ד'

דיווחה על רכישת קומפלקס מסחר ומלונאות באוהיו ומרכז מסחרי בווגאס ■ דיווחה כי זכתה במכרז לרכישת קומפלקס מסחר ומלונאות בקליבלנד, אוהיו, תמורת כ-8 מיליון דולר

אחרי ישראל וקנדה, חברת הנדל"ן מישורים נכנסת לראשונה לפעילות בארה"ב, בהשקעה של כ-14 מיליון דולר (כ-51 מיליון שקל). הבוקר (ד') דיווחה החברה שבשליטת גיל בלוטרייך כי זכתה במכרז, במסגרת הליך לכינוס נכסים, לרכישת קומפלקס מסחר ומלונאות בקליבלנד, אוהיו, תמורת כ-8 מיליון דולר (כ-29 מיליון שקל).

הנכס הנרכש כולל 293 חדרי מלון, המנוהלים על ידי הייאט רג'נסי, בדירוג 4 כוכבים, ובנוסף כולל קניון מקורה בשטח של כ-6 אלף מ"ר, שנבנה ב-1890 ונחשב לקניון המקורה הראשון בארה"ב. מאז 2001 הושקעו בחידוש הקומפלקס כ-74 מיליון דולר, וה-NOI (רווח תפעולי נקי) הצפוי ממנו ב-2011 הוא כ-700 אלף דולר.

העסקה בוצעה באמצעות החברה הבת סקייליין (Skyline), המרכזת כ-85% מסך פעילותה של מישורים, שעד כה כל פעילותה התרכזה בקנדה. בסקייליין מתכננים להסב כ-100 מהחדרים במלון לדירות מגורים ולמכור אותן, כפי שעשתה החברה בפרויקטים אחרים שלה.

לפני שבועות ספורים דיווחה מישורים כי סקייליין גייסה משני משקיעים קנדיים 20 מיליון דולר קנדי (כ-72 מיליון שקל), לפי שווי של 150 מיליון דולר קנדי לסקייליין לפני הכסף. נוסף לכך גויסו באמצעות המרת הלוואת בעלים 6.7 מיליון דולר קנדי, מבעלי המניות הנוכחיים בסקייליין, שבנוסף למישורים כוללים בעיקר את הכשרת הישוב של עופר נמרודי.

במקביל, מישורים חתמה יחד עם שותף על הסכם לרכישת נכס מסחרי בלאס וגאס, תמורת 3.2 מיליון דולר (כ-12 מיליון שקל), כשחלקה של מישורים בעסקה הוא 70%.

הנכס נרכש מבנק אמריקני, שמימש משכנתא שהייתה רשומה לטובתו בגין הנכס, על סך של 8 מיליון דולר. שטחי המסחר בו עומדים על כ-5,000 מ"ר, בשיעור תפוסה של 54%, והוא צפוי להניב NOI של 425 אלף דולר ב-2011. השלמת העסקאות צפויה עד ינואר 2012.

עוד עסקה מתוכננת בפלורידה

בנוסף, מישורים צופה כי תשלים במהלך החודש הנוכחי עסקה יחד עם שותפים לרכישת פרויקט מגורים בסנט פטרסבורג שבפלורידה, בהשקעה כוללת של כ-15 מיליון דולר (כ-55 מיליון שקל), כשחלקה בעסקה עומד על 25%. הפרויקט כולל 208 דירות קונדומיניום, מקומות חניה ועגינה ליאכטות.

בלוטרייך, שנכנס לראשונה לפעילות בארה"ב במסגרת פרטית בתחילת שנות ה-90, אמר היום כי "העסקאות מתבצעות לאחר שעקבנו אחרי השווקים בארה"ב כבר קרוב לחמש שנים, במטרה לאתר את נקודת הזמן המתאימה. אני מאמין שבשלו התנאים לכניסה מדודה וזהירה לשוק זה".