התוכנית אושרה: קרית הממשלה בירושלים תורחב פי שלושה

במסגרת התוכנית החדשה צפויים להיבנות בקרית הממשלה בניינים חדשים כמו בניין בשטח 25 אלף מ"ר ליד משרד החוץ, בניין משרדים בשטח 30 אלף מ"ר ומתחם דיפו הרכבת שיכלול משרדים בשטח 70 אלף מ"ר

קרית הממשלה בירושלים תורחב פי שלושה בעקבות תוכנית שאושרה אתמול (ד') בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים. התוכנית תגדיל את שטחו הבנוי של מתחם משרדי הממשלה בעיר מ-134 אלף ל-372 אלף מ"ר ותרכז את המטות הראשיים של משרדי הממשלה, שייצאו מת"א.

‏קרית הממשלה ידועה גם בשמה קרית בן גוריון והיא ממוקמת בגבעת רם בירושלים. היא כוללת ריכוז של מבנים של הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת בישראל והיא נמצאת בהקמה מתמשכת מאז שנות ה-50.

‏במסגרת התוכנית החדשה צפויים להיבנות בקרית הממשלה בניינים חדשים כמו בניין בשטח 25 אלף מ"ר ליד משרד החוץ, בניין משרדים בשטח 30 אלף מ"ר ומתחם דיפו הרכבת שיכלול משרדים בשטח 70 אלף מ"ר.

‏במתחם קרית הממשלה ממוקמים הכנסת, בית המשפט העליון, משרדי הממשלה השונים, רשויות ממשלתיות ויחידות סמך שונות. לצד בניית המבנים הנוספים כוללת התוכנית החדשה גם הרחבתם של בנייני משרד ראש הממשלה, משרד הפנים ומשרד האוצר. לכל אחד מהמבנים יתווסף אגף חדש שיקושר למבנה המקורי. החניונים ייבנו כך שיהיו תת-קרקעיים לצורך מדשאות ושטחים פתוחים מעל הקרקע.

‏התוכנית עתידה ליצור ריכוז המטות הראשיים של משרדי הממשלה שיהוו ‏Headquarters‏ של הזרוע המבצעת. בכך תתממש החלטת הממשלה להעביר את היחידות הארציות של משרדי הממשלה מת"א לירושלים ולהפוך את המתחם לחלק אינטגרלי מקריית הלאום.

‏לפי התוכנית החדשה יעמוד במרכז המתחם מרחב ציבורי בדמות "כיכר הלאום" שתוקם בין בנק ישראל למשרד ראש הממשלה, ותהפוך לסמלה החדש של קרית הממשלה. הכיכר תתחבר למרכז העיר באמצעות הקו העתידי של הרכבת הקלה, והיא אף תהווה חיבור בין קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם לבין בית המשפט העליון באמצעות שדרה ירוקה שתחצה אותה.

‏ציר קפלן ייהפך לפי תוכנית זו לציר ממלכתי-תיירותי בו ימוקמו הכניסות הייצוגיות למבני הממשלה ורחוב רופין ייהפך לרחוב עירוני עם פעילות מסחרית ואזרחית לצד מוזיאונים.

‏ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "לפיתוח המרחב השלטוני בירושלים יש חשיבות רבה. קרית הממשלה החדשה תאפשר לכל משרדי הממשלה לפעול מירושלים ותביא לפריחת האזור ולהגדלת מקומות התעסוקה בירושלים".

‏הפרויקט תוכן על ידי משרד האדריכלים קימל-אשכולות בשיתוף משרד הנס דיוידסון מהולנד, שזכה בשנה שעברה בתחרות התכנון לפרויקט.