"מקור ראשון" יעביר למשטרה תמונות מהתפרעות המתנחלים

מה יותר חשוב - חופש העיתונות או מעצר החשודים ב"תג מחיר"? "מקור ראשון" סירב להעביר את התמונות, ואלה יופקדו בכספת ביהמ"ש עד להחלטה בערעור

בית המשפט השלום בירושלים קבע הבוקר (ה') כי על העיתון "מקור ראשון" להעביר למשטרה תמונות של מתנחלים שהתפרעו באזור בסיס צה"ל חטמ"ר אפרים לפני יומיים.

העיתון ביקש לעכב את ביצוע ההחלטה עד שימוצו כל ההליכים המשפטיים, כולל פנייה לבית המשפט העליון אם יהיה צורך בכך.

בתגובה קבעה שופטת השלום שירלי רמר כי התמונות יופקדו בכספת בית המשפט עד שתתקבל החלטה אחרת בנושא. דיון על הערעור במחוזי צפוי להתקיים בשבוע הבא.

לאחר ההתפרעות האלימה של מתנחלים שבמהלכה נפגעו מספר קצינים בכירים, פנתה המשטרה פנתה לצלמת "מקור ראשון" מירי צחי, שנכחה במקום, בבקשה כי תעביר לידה את כל הצילומים מהאירוע.

צחי, הצלמת היחידית שנכחה בשטח, סירבה לעשות זאת בטענה כי מדובר בפגיעה בחופש העיתונות. ממערכת העיתון נמסר כי הם מגבים את עמדת הצלמת, וכי יש לשמור על חיסיון עיתונאי ועל חופש הביטוי והעיתונות.

הנהלת העיתון תפנה היום לנשיאת מועצת העיתונות, שופטת העליון בדימוס דליה דורנר, על מנת שמועצת העיתונות תביע את עמדתה בסוגיית מסירת התמונות ותעניק גיבוי למערכת העיתון במאבק על חופש העיתונות ועל מניעת פגיעה בחיסיון העיתונאי.

יצוין כי העיתון "מקור ראשון" ניהל בחודשים האחרונים קמפיין נגד תופעת פעולות הטרור המכונות "תג מחיר" והפגיעה בחיילי צה"ל. עקב כך אף נתלו מודעות נגד העיתון ברחבי יהודה ושומרון, כולל על מפתן ביתו של מו"ל העיתון שלמה בן-צבי ביישוב אפרת.

בכל הנוגע לתופעת "תג מחיר" יש ל"מקור ראשון" מדיניות של הסתייגות נמרצת עקבית מהתופעה. בעיתן מתמידים בהבעת המדיניות הזאת, ומאמינים ללא ספק כי רוב הקוראים והמנויים תומכים בעמדה המגנה את התופעה.