גבעות מאריכה הסכם למכירת נפט ממגד 5 עד סוף 2012

שותפות חיפושי הנפט גבעות בדיווח לבורסה: תקופת ההסכם החדש היא היא לשנה ■ גבעות התחייבה לתת הנחה של אחוזים ספורים על הנפט ■ לפי דוחות הרבעון השני והשלישי, המחיר הממוצע של הנפט נע סביב 110 דולר לחבית

שותפות חיפושי הנפט גבעות מדווחת היום (ה') לבורסה כי חתמה הסכם חדש למכירת נפט שיופק ממאגר "מגד 5" סמוך לראש העין. תקופת ההסכם היא לשנה, עד סוף דצמבר 2012, ומחיר הנפט הגולמי שישולם לגבעות מבוסס על המחיר האירופי המקובל עבור נפט גולמי, מהסוג ומהאיכות של הנפט הגולמי המופק משדה "מגד" ובהנחה של אחוזים ספורים.

ההסכם הראשוני נחתם ב-15 ביוני השנה לתקופה של חצי שנה, גם כן לפי מחירי הנפט הגולמי הבינלאומיים. לפי דוחות הרבעון השני והשלישי המחיר הממוצע של הנפט שגבעות מכרה נע סביב 110 דולר לחבית. גם אז וגם בדיווח היום, גבעות לא מפרסמת את זהות הרוכש; לפי הערכות, לא מדובר בבזן.

גבעות מדווחת היום, כי במידה ואיכות הנפט לא תהא תואמת את דגימת הנפט לפני חתימת ההסכם, ידונו הצדדים בהמשך ההתקשרות בינם - לפי האפשרות של הרוכש לקלוט ולזקק את הנפט הגולמי. השותף הכללי של גבעות מעריך כי הנפט שיופק יהיה זהה באיכותו לנפט שהופק עד כה.